0

سفر قریب‌الوقوع نتانیاهو به آمریکا/ بایدن برای ملاقات شرط گذاشت

  • کد خبر : 382519
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴

نخست وزیر اسرائیل در حالی قرار است به آمریکا سفر کند که دولت آمریکا شرط جدیدی را برای برگزاری نشست جو بایدن و نتانیاهو تعیین کرده است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم طی روزهای آتی به آمریکا سفر خواهد کرد.

برپایه این گزارش، این سفر در صورت انجام نخستین سفر نتانیاهو به آمریکا از زمان به دست گرفتن قدرت خواهد بود.

پبش از این روزنامه یدیعوت آحارونوت از التماس ادامه‌دار نخست‌وزیر رژیم اشغالگر برای رفتن به کاخ سفید و دیدار با رئیس جمهوری آمریکا و همچنین آمادگی وی برای دادن امتیازاتی در راستای رسیدن به این هدف پرده برداشته است.

 

اقدامات جنجالی کابینه نتانیاهو و در راس آنها لایحه «تغییرات قضایی» منجر به شکل گیری یک اختلاف بی‌سابقه میان واشنگتن و تل‌آویو شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکایی‌ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند تغییرات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف به وجود آمده است.

خیابان‌های اسرائیل تسخیر شد!

۲۴ اسفندماه سال گذشته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.

پس از آن رسانه‌های صهیونیستی از شرط دولت آمریکا برای تدارک دیداری میان رئیس‌جمهوری این کشور و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرده برداشتند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرده بود که دولت آمریکا شرط جدیدی را برای امکان برگزاری نشستی میان «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تعیین کرده است.

این رادیو در وب سایت خود اعلام کرد که مقامات برجسته کاخ سفید، نامه‌ای به دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحویل داده‌اند که در آن احتمال آمدن نتانیاهو به کاخ سفید و دیدار با بایدن و همچنین کمک آمریکایی‌ها به عادی سازی روابط میان رژیم اسرائیل و عربستان سعودی مشروط به توقف روند تصویب لایحه تغییرات قضایی کرده است.

اعتراضات علیه کابینه تندرو رژیم صهیونیستی و اقدامات جنجالی آن همچنان ادامه دارد و شنبه نیز تظاهرات برای سی و سومین هفته متوالی در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد.

معترضان می‌گویند لایحه تغییرات قضایی ضربه سختی به دموکراسی ادعایی در رژیم صهیونیستی وارد می‌کند، چرا که تأثیر دادگاه عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) را بر روند تصویب قوانین پایه محدود می‌کند و به اعضای کنست اجازه می‌دهد مصوبات آن را به تعویق بیندازد.

جناح اپوزیسیون معتقد است که این لایحه به کابینه اجازه می‌دهد بر کمیته‌ای که قضات را منصوب می‌کند، سیطره یابد.

نتانیاهو مدعی است این طرح بر دموکراسی ادعایی تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن بازگرداندن تعادل میان قوا (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر