2

آزمون Sat چیست ؟

  • کد خبر : 334767
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

آزمون اس ای تی به عنوان یک آزمون ورودی برای قبولی در دانشگاه ها است و دانشجویان می توانند با شرکت در این آزمون و آوردن نمره ی قبولی که برای هر دانشگاه متفاوت است، وارد دانشگاه شوند.

 

آزمون SAT برای اولین بار در سال ۱۹۲۶ در کشور آمریکا برگزار شد. این آزمون توسط کالج برد آمریکا برگزار می شود که یک انجمن خصوصی  و غیر انتفاعی است. اما این آزمون چیست و چه امتیازاتی دارد؟
آزمون اس ای تی به عنوان یک آزمون ورودی برای قبولی در دانشگاه ها است و دانشجویان می توانند با شرکت در این آزمون و آوردن نمره ی قبولی که برای هر دانشگاه متفاوت است، وارد دانشگاه شوند. البته باید بگوییم که این آزمون تنها برای قبولی در مقطع کارشناسی و رشته هایی در زمینه پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی است. آزمون اس ای تی یک آزمون استاندارد و جهانی است که به زبان انگلیسی بوده که ۴ بار در سال و در ماه های اکتبر، دسامبر، مارس و می برگزار می شود. با شرکت در این آزمون می توانید درخواست تحصیلی خود را برای دانشگاه های سراسر دنیا هم چون کشور های آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس، نروژ، ترکیه و … ارسال کنید. شما می توانید هر چند بار که بخواهید در این آزمون شرکت کنید ولی نتیجه آزمون قبلی در آزمون بعدی دخیل نمی باشد و محاسبه نمی شود. هزینه شرکت در این آزمون برای هر نفر ۵۰ دلار می باشد. منبع اصلی این آزمون کتاب های موسسه کالج برد است. نتایج آن نیز سه هفته پس از برگزاری آزمون اعلام می شود.

آزمون SAT چه بخش هایی دارد ؟

این آزمون که حدود ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه زمان پاسخ گویی دارد، از ۳ بخش تشکیل شده است و شامل دروس  ریاضی، درک مطلب و انشا است. در ادامه به هر کدام از این بخش ها می پردازیم.

بخش ریاضی

جبر                          مدت زمان : ۲۵ دقیقه
توانایی حل مسئله          مدت زمان : ۲۵ دقیقه
تجزیه و تحلیل             مدت زمان : ۲۰ دقیقه

می توان گفت به طور کلی سوالات این بخش برای دانش آموزان ایرانی راحت و آسان است و سوالات از دوره ریاضیات دبیرستان فراتر نمی رود. این بخش شامل ۵۸ سوال چهار گزینه ای است و ۸۰۰ امتیاز دارد. دانش آموزان می توانند پس از پاسخ به سوال ۲۰ ام برای پاسخگویی به باقی سوالات از ماشین حساب استفاده کنند. میانگین نمرات در این بخش ۵۱۳ می باشد و امتیاز آن  برای بسیاری از دانشگاه ها دارای اهمیت بسیاری است. این بخش نمره منفی ندارد.

بخش درک مطلب

سوالات این بخش به تسلط و مهارت دانش آموز در زبان انگلیسی بستگی داشته و با داشتن مدرک آیلتس و تافل می توانید تا حد بسیار خوبی به سوالات این بخش پاسخ  دهید. در غیر این صورت اگر تسلط کافی و خوبی به زبان انگلیسی نداشته باشید باید آن را بسیار تقویت کرده و در کلاس های آموزش زبان و دوره های آموزشی آن شرکت کنید.
این بخش که شامل ۵۲ سوال تستی و تشریحی است، ۶۵ دقیقه مهلت پاسخگویی دارد. در این بخش دایره لغات دانش آموزان مورد آزمایش قرار می گیرد و از متن های گوناگونی با موضوعات مختلف جامعه شناسی، روان شناسی، ادبیات، شیمی، فیریک، زیست شناسی، اقتصاد و … تشکیل شده است. این بخش نیز شامل ۸۰۰ امتیاز بوده و میانگین نمرات آن ۴۹۷ می باشد. این بخش نیز نمره منفی ندارد.
بخش انشا ( نگارش )
بخش آخر یک بخش اختیاری است و شامل درک مطلب، تحلیل متن و نگارش است. امتیاز این بخش برای برخی از دانشگاه ها پراهمیت دارد. بخش نگارش شامل سوالات چند گزینه ای و مقاله می باشد به گونه ای که دانش آموزان باید متن نوشته شده را ادامه داده و به اتمام برسانند. سه عامل مهم که سبب امتیاز گیری در این قسمت می شود شامل استفاده از شاهد، استدلال و آرایه های ادبی است. این بخش نیز ۸۰۰ امتیاز داشته و ۵۰ دقیقه فرصت پاسخگویی دارد.

آزمون SAT در ترکیه

ترکیه نیز با مدرک این آزمون پذیرای دانشجویان خارجی می باشد و دارای اعتبار بالایی است. حدود ۸۱ دانشگاه برتر دولتی و خصوصی در ترکیه هم چون دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه کوچ، دانشگاه آنکارا، دانشگاه آتاتورک، دانشگاه قاضی، دانشگاه بیلکنت، دانشگاه سلیمان دمیرل، دانشگاه ساکاریا، دانشگاه بغازیچی و … با آزمون اس ای تی به جذب و قبولی دانشجویان بین المللی می پردازند.
به دلیل نزدیکی کشور ترکیه با کشور ما اغلب دانش آموزان برای شرکت در این آزمون عازم ترکیه می شوند چرا که متاسفانه در کشور ما این آزمون برگزار نمی شود.
آزمون اس ای تی در کشور ترکیه در شهرهای ارزروم، استانبول، آنکارا، ازمیر و آنتالیا برگزار می شود.
مدت زمان اعتبار این آزمون در کشور ترکیه حدود دو سال و برای سایر کشور ها حدود پنج سال است. هم چنین دانشگاه هایی که هر سال از طریق وزارت علوم کشور ترکیه اعلام می گردد می توان با آزمون اس ای تی در آن ها اقدام به ثبت نام کرد.

حداقل نمره قبولی در آزمون SAT چه امتیازی می باشد؟

همان گونه که از قبل اشاره کردیم آزمون اس ای تی یکی از آزمون های معتبر جهانی بوده که و با مدرک آن می توانید  در کشور هایی چون ترکیه، آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا، آلمان و … درخواست تحصیلی بفرستید و از این دانشگاه ها پذیرش بگیرید. این آزمون مهم ترین ملاک قبولی شما در این دانشگاه ها خواهد بود و شانس بزرگی است تا آینده ی خود را با قبولی و موفقیت در آن رقم بزنید.
حداقل نمره ی قابل قبول در آزمون SAT  برای تمامی دانش آموزان، امتیاز ۴۰۰ از ۱۸۰۰ است. اما هر دانشگاهی با توجه به سطح آموزشی و مقررات تحصیلی خود، نمره و امتیاز جداگانه ای را برای قبولی دانش آموزان در نظر می گیرد.برای شرکت در آزمون SAT  و آشنایی با دانشگاه های ترکیه و نحوه ثبت نام می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. فراموش نکنید که در شرکت در این آزمون باید تمامی تلاش خود را کرده تا بتوانید آینده ای روشن برای خود رقم بزنید. توران پشتیبان آموزشی شما در تمامی مراحل تحصیل است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=334767

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. من دارم مشکلات افسردگیم رو درمان می کنم تا بعد برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنم چون با روانشناسم دکتر …. که صحبت میکردم بهم گفتن با این مشکل مهاجرت کار درستی نیست چون ممکنه دچار افسردگی بعد از مهاجرت هم بشی و وضعیتت بدتر بشه… امیدوارم حالم خوب بشه و بتونم برم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر