3

آمادگی قذافی برای کناره‌گیری و تحویل قدرت به شخص دیگر

  • کد خبر : 3365
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۰۷

منابع لیبیایی از آمادگی قذافی برای کناره‌گیری از قدرت و اعطای قدرت به هر شخصی که مردم لیبی انتخاب کنند، خبر داد. افق – ایسنا:به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، یکی از نمایندگان قذافی برای گفت‌وگو با انقلابیون لیبی در یکی از دیدارهای خود با انقلابیون اعلام کرده است: معمر قذافی، رهبر لیبی آماده‌ی کناره‌گیری […]

منابع لیبیایی از آمادگی قذافی برای کناره‌گیری از قدرت و اعطای قدرت به هر شخصی که مردم لیبی انتخاب کنند، خبر داد.

افق – ایسنا:به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، یکی از نمایندگان قذافی برای گفت‌وگو با انقلابیون لیبی در یکی از دیدارهای خود با انقلابیون اعلام کرده است: معمر قذافی، رهبر لیبی آماده‌ی کناره‌گیری از قدرت و انتقال آن به هر شخصی که مردم برای دوره انتقال قدرت انتخاب‌ کنند، است.

به گفته‌ی منابع لیبیایی، رئیس دفتر قذافی و نماینده مخصوص وی اظهار داشت که قذافی بعد از کناره‌گیری از قدرت قصد دارد به زادگاهش در شهر ساحلی سرت برود تا روزهای بازنشستگی خود را همانند یک شهروند عادی در آنجا بگذراند.

نماینده قذافی اظهار داشت که بازنشستگی قذافی باید از حداقل یک زندگی شرافتمندانه‌ بهره‌مند باشد و اینکه قذافی شرط کرده که به هیچ عنوان تحت پیگرد قضایی قرار نگیرد، دولت لیبی برای وی ماهیانه‌ای در نظر بگیرد و همه‌ی هزینه‌های مالی و معیشتی او را تأمین کند.

همچنین محمود شمام، سخنگوی مطبوعاتی شورای ملی انتقالی لیبی تصریح کرد: انقلابیون با اینکه قذافی تحت نظارت بین‌المللی در منطقه‌ای از لیبی روزهای بازنشستگی خود را بگذراند، مشکل ندارند.

وی همچنین تاکید کرد که شروط انقلابیون تغییری نکرده است و قذافی و افراد خانواده وی به هیچ وجه حق شرکت در حکومت آینده لیبی را ندارند.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در سخنانی اظهار داشت: قذافی دیگر هیچ راهی جز کناره‌گیری از قدرت و ترک لیبی ندارد.

نخست‌وزیر ترکیه تصریح کرد: آنکارا آماده کمک به قذافی برای ترک کشور و زندگی در یک مکان جدید است و پیشنهادات لازم را برای خروج از کشور به قذافی داده است اما هنوز جوابی دریافت نکرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر