5

احمدی نژاد: منشور کوروش معیاری ارزشمند برای حاکمان

  • کد خبر : 34014
  • ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۲

رئیس جمهور گفت: منشور کوروش معیاری ارزشمند برای عملکرد حاکمان است

به گزارش افق  محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ، در مراسم رونمایی از منشور کوروشاظهار داشت: این جلسه، جلسه ای است که همه تاریخ، همه ملت ها، همه آزادگان، عدالت خواهان و موحدان جهان را به هم پیوند می دهد و این جلسه به مناسبت رونمایی از منشور عشق، منشور کوروش شاه جهان برگزار می شود.

وی گفت: منشور کوروش معیاری ارزشمند برای ارزیابی تاریخی و عملکرد سیاستمداران و حاکمان تاریخ است.

پاحمدی نژاد افزود: کوروش وقتی سرزمینی را فتح می کند به حقوق، دارایی ها و موجودیت و شخصیت مردم آن سرزمین احترام می گذارد و فرقی بین آنها و فاتحان قائل نمی شود.

رئیس جمهور  افزود: در این منشور آمده است: “هر ملتی آزاد است که مرا به پادشاهی خود قبول کند یا نکند و هر بار که نخواهند مرا پادشاه خود بدانند من برای سلطنت بر آنها مبادرت به جنگ نخواهم کرد”.

وی اضافه کرد: منشور کوروش تاکیدی بر آزادی انتخاب انسانهاست چرا که در آن آمده است: همگان در سرزمین من که همه جهان است در انتخاب عقیده و اندیشه آزادند.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه منشور کوروش حقیقت یگانه پرستی است، گفت: در حقیقت حرکت کوروش برای فتح بابل برای دفاع از پیروان حضرت موسی بود. او حرکت کرد برای نجات یگانه پرستانی که در چنگال ظالمان گرفتار بودند و همانطور که می بینید بعد از فتح بابل فرمان آزادی عقیده برای مردمان آن سرزمین صادر می شود.

وی اضافه کرد: این همان چیزی است که پیامبران فریاد زدند یعنی انتخاب یگانه پرستی و انتخاب عقیده جز با میل و اراده شخصی نخواهد بود.

احمدی نژاد  ادامه داد: کوروش در منشور خود آورده است که “من تا زمانی که پادشاه ایران، بابل و کشورهای جهات اربعه (همه جهان) هستم نخواهم گذاشت کسی ظلم کند و اگر کسی مظلوم واقع شد حق آن را خواهم ستاند و ظالمان به مجازات خواهم رساند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34014

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر