6

ماجرای چمدان سلاح اتمی همیشه همراه پوتین چیست؟

  • کد خبر : 345949
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همیشه در هر کجا که باشد از ابزارهای ارتباطی لازم از جمله ابزارهای راهبردی برخوردار است».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همیشه در هر کجا که باشد از ابزارهای ارتباطی لازم از جمله ابزارهای راهبردی برخوردار است».
ماجرای چمدان سلاح اتمی همیشه همراه پوتین چیست؟

به گزارش افق انلاین ، سخنگوی کرملین گفت که رئیس جمهور روسیه همیشه در هر کجا باشد از ابزارهای ارتباطی لازم از جمله ابزارهای راهبردی ویژه سلاح اتمی برخوردار است.

سخنگوی کرملین دوشنبه گفت که کیف حاوی کدهای تسلیحات اتمی روسیه همیشه همراه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور است.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همیشه در هر کجا که باشد از ابزارهای ارتباطی لازم از جمله ابزارهای راهبردی برخوردار است».

پسکوف در پاسخ به این سال که آیا پوتین در طول تعطیلات در «تایگا» کیف هسته‌ای خود را همراه داشت یا خیر، گفت: «همه ابزارهای ارتباطی لازم، از جمله ارتباطات راهبردی، همیشه در هر کجا که رئیس جمهور باشد، همراه اوست.»

وی افزود که همین مورد در مورد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع  روسیه نیز صدق می‌کند.

فارس/رئیس جمهوری روسیه می‌تواند کد دستوری را به نیروهای موشکی راهبردی برای استفاده از جنگ افزار اتمی در هر زمانی ارسال کند. در مجموع سه کیف به اندازه لپ تاپ وجود دارد که به پوتین و دو تن دیگر از مقام‌های عالیرتبه روسیه اجازه می‌دهد تا حمله اتمی را عملیاتی و اجرایی کنند.

کیف اتمی وسیله‌ای است که در آن داده‌های رمزی  لازم جهت صدور فرمان حمله با بکار گیری تسلیحات هسته‌ای کشورهای  آمریکا، فرانسه و روسیه، توسط رئیس جمهور نگهداری می‌شود. روس‌ها سه چمدان موازی دارند. چمدان‌ها «چگت» نام دارند. اولی در دست رئیس جمهور، دومی در دست رئیس ستاد مشترک سه قوا و سومی در اختیار وزیر دفاع قرار دارد. این سری چمدان بخشی از سامانه ارتباطات و فرماندهی کل ارتش روسیه «کازبک» است.

در رابطه با سیستم فرانسه هنوز اطلاعات مفیدی در دست نیست و حقیقت موجودیت چنین چمدانی در بریتانیا، خود سری محسوب می‌شود. در این کیف  وسایل ارتباط کاملا امن با یک ماهواره بخصوص، نقشه‌های کشورهای مختلف، سناریوهای مختلف جنگی، آمار احتمالی تلفات در منطقه مورد هدف، رمزهای صدور مجوز حمله و برخی اسرار دیگر جای داده شده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=345949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر