2

۲۸۲ شهر کشور در تنش تأمین آب شرب در تابستان / ۱۰۱ شهر با وضعیت قرمز

  • کد خبر : 348874
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تنش آبی تابستانه در ۲۸۲ شهر کشور خبر داد که از این تعداد، ۱۰۱ شهر دارای وضعیت قرمز تأمین آب شرب هستند.

282 شهر کشور در تنش تأمین آب شرب در تابستان / 101 شهر با وضعیت قرمز

به گزارش افق انلاین ، فرهام کرکانی، مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تابستان امسال با توجه به کاهش بارش ها و گرمای شدید هوا، از مجموع ۱۳۴۶ شهر کشور، ۲۸۲ شهر دچار تنش آبی هستند.

وی افزود: از این تعداد، ۱۲۶ شهر در وضعیت زرد، یعنی تا ۱۰ درصد کمبود آب، ۵۵ شهر در وضعیت نارنجی، یعنی تا ۲۰ درصد کمبود آب و ۱۰۱ شهر در وضعیت قرمز، یعنی بیش از ۲۰ درصد کمبود آب دارند.

کرکانی با بیان اینکه وضعیت تأمین آب با توجه به منابع و مصارف در ۱۰۶۴ شهر کشور وضعیت نرمال دارد، گفت: در مجمئع به طور متوسط ۱۵ درصد کمبود آب در تابستان نسبت به نیاز مصرف داریم که اگر مردم، ۱۵ درصد در مصرف خود صرفه جویی کنند، تابستان سخت امسال را بهتر سپری خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص تعداد روستاهایی که به صورت سیار آبرسانی می شوند، گفت: در تابستان سال گذشته تعداد ۵۰۰۰ روستا با تاکر و به صورت سیار آبرسانی می شد که این تعداد در تابستان سال جاری به ۷۰۰۰ روستا خواهد رسید.

وی افزود: با کمبود تعداد تانکرهای آبرسانی و فرسودگی بخشی از تانکرهای موجود مواجه ایم که در تلاش و پیگیری از مجلس شورای اسلامی برای تأمین ۱۰۰۰ تانکر جدید آبرسانی برای تابستان سال جاری هستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=348874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر