2

مسکو مخالف تحریم‌های یک‌جانبه ضد ایرانی است.

  • کد خبر : 35358
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۲

لاوروف در این نشست گفت: “موضع ما در قبال تحریم‌های یک‌جانبه روشن است. ما مخالف هرگونه تحریم یک‌جانبه‌ هستیم.”

سرگئی ریاباکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه.
سرگئی ریاباکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید، مسکو مخالف تحریم‌های یک‌جانبه ضد ایرانی به خاطر برنامه انرژی هسته‌ای تهران است.

ریاباکوف روز جمعه (۲۶ خرداد) گفت، روسیه به مخالفت با تحریم‌های یک جانبه علیه ایران از جمله تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال ممنوعیت واردات نفت از ایران که از اول جولای اجرایی می‌شود، ادامه داده و خواهد داد.

وی همچنین تاکید کرد که امریکا و اتحادیه اروپا از تحمیل چنین تحریم‌هایی “به طور کلی” خودداری کنند.

اظهارات ریاباکوف ادامه اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی نشست خبری با علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران در ۱۳ ژوئن در تهران است.

لاوروف در این نشست گفت: “موضع ما در قبال تحریم‌های یک‌جانبه روشن است. ما مخالف هرگونه تحریم یک‌جانبه‌ هستیم.”

وی افزود: “تحریم‌های یک‌جانبه دیگران هرگز نتیجه مثبت و سازنده ندارد.”

لاوروف این اظهارات را پیش از مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ (امریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) در ۱۸ و ۱۹ ژوئن در مسکو بیان شد.

امریکا، رژیم اسراییل و برخی متحدان آنان، ایران را به دنبال کردن اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای متهم کرده‌اند. امریکا و اتحادیه اروپا از این ادعا به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و بین‌المللی علیه تهران برای متوقف کردن برنامه انرژی هسته‌ای‌اش استفاده کرده‌اند.

اتحادیه اروپا در ۲۳ ژانویه درباره تحریم واردات نفت از ایران و توقیف دارایی‌های بانک مرکزی این کشور در حوزه این اتحادیه به توافق رسیدند.

ماه گذشته سنای امریکا نیز لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن تحریم‌ها علیه کشورها و شرکت‌هایی که با شرکت نفت ملی ایران و شرکت ملی نفت‌کش ایران همکاری دارند با هدف تلاش دیگری برای محدود کردن صادرات نفت ایران، گسترش داده شود.

این در حالی است که شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد و دارایی ایران ۲۰ مه گفت که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی اجرایی کند، بهای نفت به ۱۶۰ دلار هر بشکه افزایش خواهد یافت.

ایران همواره با “بی‌اساس” خواندن این اتهامات تاکید کرده است، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق دست‌یابی به فن‌آوری هسته‌ای لازم و توسعه آن در راستا با اهداف صلح‌آمیز، برخوردار است.

به علاوه، آژانس تاکنون بازرسی‌های بیشماری از تاسیسات هسته‌ای ایران به عمل آورده اما تا کنون هیچ مدرکی مبنی بر وجود انحراف در برنامه انرژی هسته‌ای تهران نیافته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر