4

میگون منطقه زیبای تهران با گویش مازندرانی

  • کد خبر : 356785
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

  مِیگون یکی از محله های شهر اوشان، فشم، میگون دراستان تهران است.زبان مردم میگون زبان مازندرانی می باشد. منطقه میگون به علت برخورداری از آب و هوای خنک در فصل تابستان، جاری بودن رودخانه های خروشان و داشتن آبشار و باغات سرسبز، ییلاق تابستانی و محل تفریح اهالی پایتخت است.در لغتنامه دهخدا آمده‌است: میگون قصبه‌ای است جزء دهستان رودبار […]

 

مِیگون یکی از محله های شهر اوشان، فشم، میگون دراستان تهران است.زبان مردم میگون زبان مازندرانی می باشد. منطقه میگون به علت برخورداری از آب و هوای خنک در فصل تابستان، جاری بودن رودخانه های خروشان و داشتن آبشار و باغات سرسبز، ییلاق تابستانی و محل تفریح اهالی پایتخت است.در لغتنامه دهخدا آمده‌است: میگون قصبه‌ای است جزء دهستان رودبار قصران بخش افجه شهرستان تهران، واقع در ۲۵هزارگزی شمال افجه کنار راه شوسهٔ شمشک به تهران. هوای کوهستانی سرد و خوبی دارد و در تابستان گردشگاه مردم تهران است. این قصبه در حدود ۲۳۷۵ تن جمعیت دارد و آب آن از رودخانهٔ شمشک تأمین می‌شود. دارای راه شوسه و قلمستان و باغهای زیبا و میوه‌های گوناگون است. غلات و ارزن وعسل آن شهرت دارد. مزرعهٔ هملون جزء این قصبه است و امامزاده‌ای دارد.

میگون با داشتن طبیعت سرسبز و آب‌وهوای دلپذیر، یکی از بهترین مکان‌ها برای تعطیلات آخر هفته است. این شهر با داشتن غذاخوری‌های بسیار، هم یک مکان جذاب برای شکم‌گردی است و هم با طبیعت بکر و فوق‌العاده‌اش یکی از بهترین گزینه‌ها برای طبیعت‌گردانی است که دلشان می‌خواهد کمی در هوای آزاد نفس بکشند.

بهترین فصل سفر به میگون بهار و تابستان است، اما اگر از سرما هراسی ندارید زمستان به میگون بروید تا بتوانید علاوه‌بر طبیعتی که سپید‌پوش شده‌ است کمی یخ‌نوردی را تجربه کنید. وارد میگون که بشوید، می‌توانید در میان کوچه‌های سرسبز و پر از شیب آن گشتی بزنید. تِم خانه‌ها در میگون به دو صورت بافت سنتی و کوچه‌باغی و بافت مدرن و لوکس است. شاید عجیب باشد که در میگون ویلاها و خانه‌هایی را ببینید که در کمتر شهر ایران می‌توان مشابه آن را دید و البته جالب‌تر می‌شود که بدانید خانه‌های میگون، جزو  گران‌‌‌ترین خانه‌‌ها در ایران هستند.میگون به معنای سرخ رنگ است؛ چرا که این منطقه دارای رنگ خاک رسی است. با افزایش جمعیت، شهر میگون به دو ناحیه شهری، شامل میگون و میگون نو تقسیم شد. سمت راست جاده فشم_تهران را میگون نو می‌نامند، جایی که خانه‌ها و ویلاهای لوکس خودنمایی می‌کنند و از بافت سنتی خبری نیست.

میگون به تنهایی یک جاذبه تماشایی است! گشت‌زدن در میان این روستای سرسبز و زیبا می‌تواند ساعت‌ها زمان ببرد. بافت شهری آن شامل خانه‌باغ‌های قدیمی و خانه‌ها و ویلاهای لوکس و مدرنی است که به تازگی به این شهر اضافه شده‌اند. از آنجایی که میگون زمستان‌های پر برفی دارد، برای کسانی که به یخ‌نوردی و برف‌بازی علاقه دارند مکان بسیار مناسبی است. از جاذبه‌های زمستانی میگون، آبشار یخی هملون است که در تنگه هملون واقع شده است و از جاذبه‌های هیجان‌انگیز نزدیک به تهران به شمار می‌رود. در ادامه با یومگ همراه باشید تا با مکان‌های دیدنی شهر میگون بیشتر آشنا شوید. دره هملون، غارهای هملون، قلعه استوار، قلعه کیقباد از جاذبه‌های میگون هستند که در فاصله کمی با همدیگر قرار گرفته‌اند.

عکاس : مریم شکری

خبرنگار: وصی اله محمودی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=356785

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر