1

توسعه هیچ منطقه‌ای بدون ایجاد زیرساخت‌ها میسر نمی‌شود

  • کد خبر : 35875
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۱ - ۹:۱۸

دولت دغدغه مسکن و مسکن‌دار کردن مردم را دارد و در این راستا طرح مسکن مهر خدمتی بزرگ در این راستا برای رفاه حال هموطنان است

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن شیراز – اهواز امسال آغاز می‌شود.

علی نیکزاد در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل استان فارس اظهار داشت: توسعه هیچ منطقه‌ای بدون ایجاد زیرساخت‌ها میسر نمی‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حوزه مسکن و راه‌سازی در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و باید در این راستا کار مردم را کار خود بدانیم.

وی گفت: دولت دغدغه مسکن و مسکن‌دار کردن مردم را دارد و در این راستا طرح مسکن مهر خدمتی بزرگ در این راستا برای رفاه حال هموطنان است.

نیکزاد با بیان اینکه کارهای بزرگی در راستای مسکن‌دار شدن مردم صورت گرفته است، اضافه کرد: احداث حجم بالای مسکن مهر در سطح کشور علاوه بر رضایت هموطنان در کاهش تورم نیز نقش بسزایی دارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها باید دولت را در این حرکت بزرگ همراهی کنند تا شاهد به بهره‌برداری رسیدن هر چه زودتر واحدهای مسکن مهر در سطح کشور باشیم.

وی اضافه کرد: دولت با همراهی مجلس تمام آبروی خود را گذاشته است تا گامی بزرگ در راستای مسکن‌دار شدن مردم بردارد.

نیکزاد با اشاره به اینکه دنیای امروز را نمی‌توان بدون راه‌های ارتباطی تصور کرد، گفت: دولت دغدغه حمل و نقل و راه‌سازی را به عنوان زیرساخت اصلی توسعه همواره دنبال کرده است.

*تاکید بر رفع موانع مسکن مهر در فارس

وزیر راه و شهرسازی که برای سفر یک‌روزه و بازدید از پروژه‌های مسکن مهر و راه‌سازی به فارس سفر کرده بود با اختصاص اعتباراتی برای احداث پاسگاه، مسجد و زیرساخت‌های انرژی و راه در این جلسه بر رفع موانع مسکن مهر در استان فارس تاکید کرد.

*عملیاتی شدن راه‌آهن فارس – خوزستان

بررسی روند اجرایی شدن راه‌آهن فارس به خوزستان از جمله دستورکارهای شورای مسکن و حمل و نقل استان فارس به پیشنهاد جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بود که با موافقت وزیر راه و شهرسازی مقرر شد با حضور وزیر نفت و وزیر راه و شهرسازی تفاهمنامه اجرایی این پروژه بررسی و عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز شود.

*اعطای هزار واحد مسکن خودمالک به فارس

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه همچنین از اعطای یک‌هزار واحد مسکن خودمالک به استان فارس خبر داد و تصریح کرد: با توجه به درخواست این استان و وجود متقاضیان واحدهای مسکن خودمالک سهمیه یک‌هزار واحدی این مسکن‌ها به استان فارس اعطا می‌شود.

وی در ادامه بر معافیت کامل انبوه‌سازان مسکن مهر تاکید مجدد کرد و ادامه داد: براساس تفاهمنامه‌ای که به تمام استان‌های کشور ابلاغ شده است پیمانکاران مسکن مهر از پرداخت مالیات معاف هستند.

*پرونده باغ‌های قصرالدشت در شورای عالی شهرسازی

نیکزاد در بخش پایانی سخنان خود از ارجاع پرونده سرمایه‌گذاری گردشگری در ۲۰۰ هکتار از باغ‌های قصرالدشت به شورای عالی شهرسازی کشور خبر داد و گفت: در جلسه شورای عالی شهرسازی از استاندار فارس و نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی دعوت می‌شود تا از این طرح برای تصویب در شورای عالی شهرسازی کشور دفاع کنند.

به گزارش فارس، مسائل مربوط به آب و فاضلاب مسکن‌های مهر در شیراز، وضعیت شهر لپویی و … از جمله مباحثی بود که علی نیکزاد را در این جلسه به واکنش واداشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر