7

ایران به فرار نمایندگان زن مجلس افغانستان از دست طالبان کمک کرد

  • کد خبر : 359306
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸

به دلیل ارتباط شخصی خانم ایوبی با نهادها و افراد خارجی در نهایت پس از چند روز به گفته خودشان «پر دلهره» با همکاری ایران توانستند خاک افغانستان را ترک کرده و از دست طالبان بگریزند.

دولت ایران کمک کرده چند تن از نمایندگان زن پارلمان افغانستان به همراه خانواده‌هایشان از دست طالبان فرار کرده و از طریق ایران و سپس گرجستان به یونان بروند.

به گزارش عصرایران، روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی اختصاصی ماجرای فرار «حمیرا ایوبی» نماینده پارلمان افغانستان به همراه چند نماینده زن دیگر و خانواده‌هایشان از دست حکومت طالبان را روایت کرده است.

به دلیل ارتباط شخصی خانم ایوبی با نهادها و افراد خارجی در نهایت پس از چند روز به گفته خودشان «پر دلهره» با همکاری ایران توانستند خاک افغانستان را ترک کرده و از دست طالبان بگریزند.

نام این نمایندگان زن افغانستان در لیست اولویت‌های دولت آمریکا برای کمک به خروجشان از افغانستان نبوده و آمریکا بیشتر به دنبال خارج کردن مترجمان و همکاران ارتش آمریکا در افغانستان بوده است.

به دلیل ارتباط نزدیک و شخصی خانم ایوبی با همسر نخست وزیر یونان، دولت یونان در نهایت موافقت کرده به این ۵۷ شهروند افغانستان مجوز سفر و اقامت بدهد.

به نوشته واشنگتن پست، این نمایندگان زن افغانستان از طریق «تریتا پارسی» شهروند آمریکایی ایرانی تبار که پیشتر رییس شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) بوده و از سال ۲۰۱۸ بنیانگذار و نایب رئیس اجرایی اندیشکده «کوئنسی برای کشورداری مسئولانه» است، توانستند با یک دیپلمات ایرانی که نامی از او برده نشده تماس گرفته و پس از چند روز موفق به دریافت ویزای ایران وعبور از مرز هرات و سفر به مشهد بشوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=359306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر