6

ورود ۵ کشتی ناتو به سواحل گرجستان برای شرکت در مانور نظامی

  • کد خبر : 359655
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

کشتی‌های نظامی از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، بلغارستان، رومانی و ترکیه برای شرکت در یک مانور نظامی-دریایی مشترک وارد آب‌های ساحلی کشور گرجستان در منطقه دریای سیاه شده‌اند.

ورود 5 کشتی ناتو به سواحل گرجستان برای شرکت در مانور نظامی

به گزارش افق نیوز به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت دفاع گرجستان اعلام کرد که ۵ کشتی نظامی متعلق به کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وارد آب‌های ساحلی این کشور در دریای سیاه شده‌اند. طبق این اطلاعات، این کشتی‌ها متعلق به نیروهای دریایی کشورهای اسپانیا، ایتالیا، بلغارستان، رومانی و ترکیه هستند.

وزارت دفاع گرجستان یادآور شد که حضور کشتی‌های نظامی ناتو در آب‌های ساحلی این کشور به منظور شرکت در مانورهای نظامی  با مشارکت نیروهای دفاع ساحلی گرجستان در منطقه دریای سیاه است. هدف از این مانورهای نظامی-دریایی مشترک، افزایش هماهنگی نیروها و تقویت توان رزمی-دفاعی گرجستان است. علاوه بر این، در جریان این مانور، برنامه‌های مشترک آموزشی نیز برای ملوانان گرجی برنامه ریزی شده است.

مقامات تلفیس تأکید کرده‌اند که حضور کشتی‌های ناتو در سواحل گرجستان نشان دهنده حمایت کشورهای عضو این سازمان از خط مشی این کشور در جهت پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی است.

لازم به یادآوری است که در اواسط ماه سپتامبر (اواخر شهریور ماه) مانورهای نظامی-دریایی مشترک اوکراین و آمریکا تحت عنوان “رپید تریدنت-۲۰۲۱” در سواحل دریای سیاه برگزار شد که علاوه بر این دو کشور، نیروهای نظامی  از بلغارستان، کانادا، گرجستان، آلمان، لیتوانی، مولداوی، لهستان، رومانی، ترکیه و انگلیس نیز در این مانورها مشارکت دارند. این مانورها تا اول اکتبر (نهم مهر ماه) ادامه خواهد داشت.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=359655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر