5

تراریوم بهشت کوچک شیشه ای

  • کد خبر : 369311
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۴۹

یکی از لایه های مهم لایه زغال است که باعث طول عمر تراریوم می شود که البته وجود این لایه اختیاری است و باعث می شود تا گیاه شما کمتر دچار بیماری شود.لایه ی زغال سموم و بوهایی که ممکن است گیاه ایجاد کند را در خودش جذب میکند.

در کلاس تدریس سرکار خانم مهندس زهره گل پرور مطالب جالب و دلنشینی را به گوش جان شنیدیم که شاید شنیدن آن برای شما هم خالی از لطف نباشد.ایشان در طی آموزش مجموعه ای بنام تراریوم اینگونه فرمودند.تراریوم بهشت کوچک شیشه ایست.دارای یک اقلیم کوچک؛ یک زیستگاه زیبا که با وجود تمام کوچکی اش مقاومت را به ما آموزش می دهد. تراریوم با ریشه لاتین از دو قسمت Terra به معنی خاک و زمین و Arium به عنوان پسوند مکان تشکیل شده است. تراریوم میتواند به صورت باز یا بصورت بسته طراحی شده و به اجرا گذاشته شود.اختراع این مجموعه برمیگردد به سال ۱۸۲۷ توسط یک گیاه شناس و جراح به نام دکتر وارد. وی در باغچه ی خود گیاهان زیادی از جمله سرخس را کاشت؛ اما گیاهانی از جمله سرخس به دلیل آلودگی های شهری از بین رفتند. با دقت به باغچه ی خود شیشه ی مربایی را در آنجا مشاهده کرد که گیاه سرخس به درون آن رفته و سالم مانده بود. او با دیدن این صحنه به این نتیجه رسید که برخی از گیاهان اگر درون این ظروف قرار بگیرند می‌توانند در برابر مسمومیت ها و آلودگی ها در امان بمانند. طراحی فضای تراریوم کاملا سلیقه ایست و با ابزار حتی دور ریختنی میتوان این فضای دلنشین را ایجاد کرد. مهمترین نکته در نگهداری و حفظ یک تراریوم لایه های خاک یک تراریوم می باشد که باید به درستی انتخاب شود و گرنه تراریوم عمر کوتاهی خواهد داشت.یکی از لایه های مهم لایه زغال است که باعث طول عمر تراریوم می شود که البته وجود این لایه اختیاری است و باعث می شود تا گیاه شما کمتر دچار بیماری شود.لایه ی زغال سموم و بوهایی که ممکن است گیاه ایجاد کند را در خودش جذب میکند.


اصلی ترین لایه که برای رشد گیاه بسیار مهم است لایه خاک است که برای رشد و شادابی نیاز به خاک دارد که بتواند مواد مغذی را از آن جذب کند.این خاک نباید سنگین باشد و همچنین باید زهکشی بالایی داشته باشد.لایه ی دیگر گیاهی است که گیاهانی که نیاز نوری؛ رطوبتی و آبیاری یکسانی دارند را برایش انتخاب میکنیم باتوجه به نوع تراریوم انواع کاکتوس ها؛ دونه غوره ای؛گل سنگ؛ سرخس ها؛ ارکیده؛ نخل شاهدورا؛ بنفشه ی آفریقایی؛ برگ بیدی؛ انواع ساکولنت هاو… میتواند قرار بگیرد ولایه ی آخر لایه ی تزیینی است که از جاذبه های مختلف میتوانیم در آن بکارگیری کنیم از جمله سنگهای رنگی؛ سنگریزه های درشت و ریز؛ سنگهای صخره ای زیبا و مجسمه های کوچک به شکل های مختلف.
و در نهایت کلام صحبتهای خانم مهندس زهره گل پرور ختم شد به اینجا که باید گفت با ساخت یک تراریوم می توانید کودک درونتان را فعال کنیدو حس شادابی و طراوت را به حال خوب هر روزتان اضافه کنید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=369311

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر