1

بابلسر شهر زیبایی ها +تصاویر

  • کد خبر : 371113
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲

شهرستان بابلسر، از شهرهای ساحلی در استان مازندران است که لقب یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمالی کشور را به خود اختصاص داده است. منطقه ای بسیار سرسبز و باطراوت که طبیعت بکر و چشم اندازهای زیبا و خارق العاده ی آن، تمام گردشگران و توریست های سراسر جهان را مجذوب و مسحور […]

شهرستان بابلسر، از شهرهای ساحلی در استان مازندران است که لقب یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمالی کشور را به خود اختصاص داده است. منطقه ای بسیار سرسبز و باطراوت که طبیعت بکر و چشم اندازهای زیبا و خارق العاده ی آن، تمام گردشگران و توریست های سراسر جهان را مجذوب و مسحور خود ساخته است.

از سمت بابل به فریدونکنار که بروید بعد از حدودا ۱ ساعت رانندگی به شهر زیبای بابلسر می رسید . شهری ساحلی با آب و هوای معتدل و باران های فصلی شدید و شهرک هایی ساحلی که تبدیل به نماد بابلسر شده اند .

رودخانه‌ی بابلرود که محلی‌ها به آن باوُل رود و یا حتی رود بابل هم می‌گویند، یکی از پر آب ترین رودهای جاری در شمال ایران است. این رود از کوه البرز سرچشمه می گیرد و پس از گذر از رودهای موجود در ۲ شهر بابلسر و بابل به دریای مازندران می ریزد. طول بابلرود ۷۸ کیلومتراست و برای ریختن به دریای خزر راه طول و درازی را می پیماید. معمولا گردشگران و محلی های بابلسر از مصب رود بابلسر به عنوان مکانی برای تفریحات آخر هفته ای و خانوادگی استفاده می کنند. بابلرود یکی از جاهای دیدنی بابلسر است که این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و همانطور که اشاره کردیم، پل معلق بابلسر در این شهر برای مرتبط کردن دو قسمت شهر به یکدیگر در ابتدا ساخته شد. در کنار این رود معروف، رستوران، کافی شاپ، اسکله ی قایقرانی، سفره خانه و مغازه های مختلفی برای تفریحات مردم شکل گرفته است. درباره ی اسکله ی قایقرانی بابلرود باید بگوییم که یک از محبوب ترین امکانات تفریحی است که در این مکان درست شده و امروزه خود به عنوان جاذبه ای مجزا شناخته می شود.

رودخانه تالار یا در زبان محلی‌ تلار در فاصله ۱۵ کیلومتری شرق بابل رود واقع شده است؛ در کنار این رودخانه یک مجتمع گردشگری به چشم می خورد که جزو زیباترین جاهای دیدنی بابلسر در کل شمال است. در این مکان همزمان می توانید جنگل و دریا را باهم ببینید و لذت ببرید. تالاب عزیزک یا آب بندان عزیزک از چهار آب بندان کوچک و بزرگ در دهستان عزیزک تشکیل شده است. پرندگان تالاب عزیزک شامل قو، اردک مرمری، درنا، عروس غاز، خوتکا و ویلو است. شنگ نیز جزو مهم ترین پستانداران آب بندان بوده و ماهیان این منطقه عبارتند از کپور، اردک ماهی و آمور. خزندگان این تالاب می توان به مار آبی، لاک پشت و مار چیبیر اشاره کرد. پوشش گیاهی در این تالاب شامل واش حصیری، سازیل، نیلوفر آبی، عدسک آبی است که پناهگاه مناسبی برای پرندگان آبزیان است. این تالاب منحصر به فرد به دست انسان ساخته شده است و از آب بندان ها در فصول بارانی برای کشت برنج و آب شرب استفاده می کنند.

عکاس و خبرنگار: عظیمه ولی پور الماس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=371113

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر