0

حواشی کنکور ۱۴۰۱

  • کد خبر : 371425
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

تا کنون ۷۰ مورد تخلف در کنکور سراسری ۱۴۰۱ گزارش شده است و برخورد با این عوامل در دست پیگیری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار افق ؛موضوع خرید و فروش سوالات کنکور و تقلب داوطلبان همیشه یکی از حاشیه های کنکور می باشد؛ اما از این نظر کنکور سال  ۱۴۰۱ به طور ویژه ای جنجال برانگیز شده است. طبق شایعه ای سوالات کنکور در ساعت ۱۰ صبح در فضای مجازی منتشر شده است، در حالی که داوطلبان تا ساعت ۱۰:۳۰ حق خروج از محل آزمون را ندارند. رئیس سازمان سنجش در واکنش به این خبر اظهار داشت که افشای سوالات امکان ندارد و داوطلبان قبل از آزمون به سوالات دسترسی نداشته اند. ایشان افزودند که ما امانتدار مردم هستیم و آبروی سازمان سنجش را فدای جریانات سیاسی نخواهیم کرد.
مورد دیگری که با واکنش های بسیاری مواجه شده است تقلب برخی از داوطلبان با استفاده از فناوری های پیشرفته است، از پاک کن و خودکار هایی گرفته که داخل آنها وسیله ارتباطی با بیرون جاگذاری شده تا گیرنده های دیجیتالی ای که در گوش داوطلبان قرار گرفته بود.
این در حالی است که از قبل اقدامات مربوطه جهت جلوگیری از تقلب به شیوه های مختلف انجام شده است. پس از انتخاب مراقبان کنکور فیلم های آموزشی مخصوص در اختیار آن ها قرار می گیرد. با توجه به این فیلم های آموزشی ابتدا داوطلبان با دستگاه های مخصوص، مورد بازرسی قرار میگیرند و در طی جلسه آزمون نیز اگر مراقبی متوجه شود که داوطلبی به صورت آهسته با خود صحبت می کند، داوطلب مورد بازرسی قرار می گیرد.
مراقبان دستگاه های مخصوصی با خود به همراه دارند و زمانی که از کنار داوطلب عبور می کنند، اگر داوطلب گیرنده های دیجیتالی با خود همراه داشته باشد ، دستگاه مربوطه با صدای پایینی اعلام می کند و داوطلب از شرکت در جلسه محروم می شود.
تا کنون ۷۰ مورد تخلف در کنکور سراسری ۱۴۰۱ گزارش شده است و برخورد با این عوامل در دست پیگیری قرار دارد.

خبرنگار: سیده مریم حسینی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=371425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر