2

سیره شهدا دربرگیرنده آموزه های مهم اخلاقی و مدیریتی است

  • کد خبر : 376994
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی نشست ویژه با فرزندان شهید شاغل در بانک اعلام داشت سیره شهدا دربرگیرنده بسیاری از آموزه‌های مهم اخلاقی و مدیریتی است.

سیره شهدا دربرگیرنده آموزه های مهم اخلاقی و مدیریتی است

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی نشست ویژه با فرزندان شهید شاغل در بانک اظهار داشت: ایثارگران و جانباختگان در راه دفاع از میهن از سوی مردم هر کشور مورد احترام فراوان واقع می شوند و در کشور عزیزمان نیز، شهدا از مراتب والای عرفانی و معنوی برخوردار هستند.
وی با تبریک مناسبت روز شهدا و سالروز صدور فرمان امام خمینی مبنی بر تاسیس بنیاد شهید افزود: شهدا به ویژه شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت از این لحاظ که جان خود را در راه اسلام نثار کرده اند، از درجات والای معنوی بهره مند هستند و بر اساس کلام وحی کسانی که در راه خدا کشته می شوند مرده نیستند، بلکه زنده هستند و در نزد خدا روزی داده می شوند.
شیخ حسینی که در حضور فرزندان شهید شاغل در ستاد و استان تهران و نیز با ارتباط ویدئو کنفرانسی با فرزندان شهید شاغل در سراسر کشور سخن می‌گفت تصریح کرد: فرماندهان شهید دفاع مقدس همواره در خط مقدم و در متن عملیات حاضر بوده اند و هر آنچه در طرحها، برنامه ها، نقشه ها و راهبردها و استراتژی ها مطرح می کردند در مرحله اجرا و در هنگامه چالش ها و خطرات نیز خودشان حضوری موثر در عملیات داشتند. از این رو سبک رهبری و مدیریت فرماندهان دلیر دفاع مقدس الگو و مصداقی از مدیریت و رهبری برخاسته از آموزه های ناب اسلامی است و نحوه مدیریت فرماندهان شهید، الگویی برای مدیران و کارکنان سیستم های اداری و اقتصادی کشور است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: سبک اصیل مدیریت در نظام جمهوری اسلامی بر اساس ارزش‌ها و مطابق نفع سیستم و سازمان است و انتصابات مدیریتی نیز بر اساس شایستگی ها و با معیارهای تخصص و تعهد صورت می پذیرد.
وی در ادامه به ویژگی جوان بودن در انتصابات نیز تاکید ورزید و گفت: تلفیق جوانی و تجربه می تواند موجب اعتلای سطح مدیریتی بانک باشد و از این رو مدیران جوان در کنار مدیران مجرب و پیشکسوت می توانند ترکیبی مناسب برای راهبری بانک در سطوح راهبردی و اجرایی ایجاد نمایند.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: فرزندان شهید شاغل در بانک توسعه تعاون از سرمایه‌های ارزشمند بانک محسوب می شوند و از این نظر که فرزند شهید نامیده می شوند تکالیف و وظایف آنان دوچندان است، زیرا این گونه پنداشته می شود که این عزیزان حافظ ارزش‌های والای شهیدان هستند.
وی ادامه داد: شهدا و ایثارگران ذخایر ارزشمند معنوی و از سرمایه‌های فرهنگی کشور هستند و آموزه ها و درسهای متعددی که از رفتار و کردار این بزرگان قابل استخراج است و در حالی که روش و منش شهدا و ایثارگران در اختیار ما است، از بسیاری از مکاتب غربی بی نیاز هستیم، البته چنانچه دستاوردها و نتایج علمی مکاتب غربی نیز مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار گیرد، مشابهت های‏ زیادی با آموزه های برخاسته از تعالیم ناب اسلامی و دفاع مقدس دارد.
سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز در این نشست گفت: در این بانک، فرزندان شهید از بالاترین سطح مدیریت ارشد تا سطوح مدیریتی و اجرایی بانک صاحب جایگاه هستند و این عزیزان با شایستگی، تخصص و تعهد نست به ارائه خدمات بانکی به جامعه هدف مشغول انجام وظیفه هستند.
وی افزود: بانک توسعه تعاون همواره نسبت به بکارگیری و استخدام فرزندان شهید اهتمام والایی داشته است و در استخدام فرزندان ایثارگر در دوره اخیر نیز در میان دستگاههای اجرایی و شبکه بانکی سرآمد بوده است.
رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون تاکید کرد: تمامی موارد قانونی و پیشنهادهای مرتبط با امور پرسنلی و اداری فرزندان شهدا به نحو مناسبی توسط اعضای هیات مدیره تصویب می گردد و در جهت اجرایی شدن نیز نظارت کافی صورت می‌پذیرد.
در ابتدا، عنایتی مشاور مدیر عامل در امور ایثراگران گزارشی از تدابیر اتخاذ شده و مسائل پرسنلی مرتبط با فرزندان شاغل شهید در بانک ارائه داد و همچنین مطالبی را نیز در خصوص اقدامات کامل بانک در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران از شرکتی به رسمی مطرح نمود.
در این جلسه محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون، سعید معادی معاون مدیرعامل در امور استان ها و بازاریابی، رسول ارجمند مدیر امور سرمایه انسانی، کریم میرزا خانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش ، صیاد رحمان پور مدیر امور استان ها و شعب، روح الله شاهسون سرپرست اداره کل رفاه کارکنان ، سید علی میر فخرایی سرپرست اداره کل روابط عمومی و حسن عاشقی رئیس اداره کل آموزش و سرپرست حوزه مقاومت بسیج بانک توسعه تعاون نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=376994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر