6

سهم بانوان در مناصب مدیریتی و تخصصی بانک توسعه تعاون افزایش یافته است

  • کد خبر : 384252
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تاکید بر اهمیت و افزایش نقش و جایگاه بانوان در مناصب مدیریتی و تخصصی این بانک، گفت:از رویکردهای مدیریتی بانک توسعه تعاون فراهم‌سازی شرایط مناسب برای موفقیت بانوان در زمینه‌های شغلی و زندگی بوده است.

به گزارش خبرگزاری افق :محمد شیخ‌ حسینی در مراسم میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و یادبود چهارمین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در مجتمع فرهنگی تلاش با حضور محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس شورای اسلامی و نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده برگزار شد، اظهار داشت: حاج قاسم تربیت یافته مکتب حضرت زهرا(س) بود، سردار سلیمانی که قهرمانی کم نظیر و دلاوری از جنس عشق و حماسه بود، عظمتش را مرهون ایمان و معرفت ناشی از تلمذ در مکتب حضرت زهرا(س) و شاگردی در محضر امامین انقلاب اسلامی بود. در این میان دختران و بانوان پاکدامن ایران اسلامی به عنوان یک مسئولیت بزرگ تاریخی با الگو گرفتن از حضرت فاطمه زهرا(س) می‌توانند بسترساز نسلی تاریخ‌ساز و با ایمان باشند، نسلی چون نسل سلیمانی‌ها که ظالمان جهان از سایه آنها می‌هراسند و آزادگان جهان به آن می‌بالند.

این مقام بانکی در توصیف مقام شامخ و ویژگی‌های برجسته سردار سپهبد شهید سلیمانی گفت: دشمنان ایشان بارها به خصوصیات و ابعاد مهم شخصیتی و راهبردی و نظامی سردار اعتراف نموده‌اند و ایشان را به عنوان یکی از چند شخصیت راهبردی و قدرتمند و اثرگذار در سطح جهان یاد کردند و دشمنان اذعان داشتند به قدری در شکست دادن سردار در عرصه نظامی ناموفق بوده‌اند تا به ناچار تصمیم به ترور ناجوانمردانه این شخصیت کم نظیر گرفتند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: سهم بانوان بانک توسعه تعاون در مناصب مدیریتی و تخصصی افزایش پیدا کرده است، آزمون استعدادیابی همکاران اخیرا برگزار شد و آزمونی تکمیلی نیز در پیش است تا با شناسایی برگزیدگان از جمله بانوان، شرایطی فراهم گردد تا آنان با طی دوره‌های تخصصی به عنوان مدیران و متخصصین خبره در سطح شبکه بانکی به ایفای نقش بپردازند.

وی افزود: از چالش‌های زندگی مدرن امروزی، این است که امکان دارد انسان‌ها به دلیل فشار کار، توجه کافی به زندگی و خانواده نداشته باشند و این مساله برای بانوان مصادیق بیشتری دارد، از رویکردهای مدیریتی بانک توسعه تعاون فراهم‌سازی شرایط مناسب برای موفقیت بانوان در زمینه‌های شغلی و زندگی بوده است.

وی افزود: ایجاد انگیزه، رضایت شغلی، کاهش استرس، افزایش سلامت جسم و روان و ارتقای بهره‌وری از جمله نتایجی است که در کنار رعایت تعادل میان محیط کار و زندگی حاصل می‌گردد.

شیخ‌حسینی تصریح کرد: علاوه بر این که در سطح مدیریتی و ابلاغ رویه‌ها تدابیر مناسبی برای کاهش ساعات کاری و نیز دورکاری مادران دارای فرزند زیر شش سال صورت پذیرفته است، این نیاز وجود دارد تا همکاران به صورت درون‌واحدی نیز با تقسیم و تفویض کارها فرصت بهره‌گیری از این مزایای زمانی و اداری را برای همکاران مادر فراهم نمایند و چنانچه به هر دلیل همکاران مادر در مقاطعی از این شرایط استفاده ننمودند، در قالب اضافه کار، جبران زحمات آنان منظور می‌گردد.

این مقام بانکی تاکید کرد: راهکارهای علمی و مدیریتی وجود دارد که در پیشبرد فرآیند کاری به همکاران واحدها به ویژه بانوان کمک می‌کند، از جمله اولویت‌بندی کارهای مهم، خرد کردن کارهای حجیم، استفاده از مزیت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجاز برای اشتراک اطلاعات و دانش افزایی از جمله این‌ها است، ضمن آن که توجه به معنویات و در پیش گرفتن سبک زندگی سالم نیز بسیار کمک کننده است.

شیخ‌حسینی گفت: به توصیه رهبر معظم انقلاب ضرورت دارد توجه داشته باشیم که نقش‌آفرینی شایسته بانوان آنها را از نقش راهبردی فرزندآوری و محوریت خانواده دور نکند.

تبیین اقدامات بانک توسعه تعاون در حوزه تسهیل شرایط فعالیت بانوان شاغل
در ادامه مراسم زهرا روتیوند غیاثوند مشاور مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور زنان و خانواده گفت: ظرفیت مناسبی در بانک پدید آمده است تا هم در برنامه های توانمند سازی بانوان سطح جامعه و پرداخت تسهیلات حمایتی به آنان تقویت یابد و نیز شرایط اداری و شغلی بانوان شاغل در بانک نیز شاهد تسهیلگری هایی بوده ایم.

وی در تبیین تدابیر اتخاذ گردیده برای بانوان همکار گفت:با توجه به مدل کسب و کار بانک و پراکندگی شعب مقرر شد در راستای اجرای ماده ۲۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص تامین مهدکودک برای فرزندان بانوان شاغل، بانک در قالب مشارکت در پرداخت پنجاه درصد هزینه مهد کودک تا سقف مبالغ مشخص ورود کند و به صورت خرید خدمات از بخش خصوصی این موضوع تامین شود که طرح اولیه تدوین و آماده ارایه در جلسه هیات مدیره است.

غیاثوند گفت: با توجه به بازدیدهای حضوری از شعب تهران و شیراز و شنیدن مشکلات همکاران موضوع دورکاری مادران دارای فرزند زیر شش سال و خانم های باردار و کاهش ساعت کاری به ویژه در صف به جد پیگیری شد و اطلاعیه های تکمیلی جهت عدم اعمالی سلیقه نگری از سوی مدیران تهیه گردیده است که تاکید بر لزوم اجرای این قوانین هست، البته تمهیداتی اندیشه شده تا همکارانی که امکان استفاده ندارند حقوق آنها تضییع نشود و مراتب در قالب اضافه کار مازاد جبران شود.

مشاور مدیر عامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: با توجه به تصمیمات گرفته شده در بانک موضوع پرداخت پاداش های میان ماهی با کسر کارکرد در ایام مرخصی زایمان منتفی و مقرر شد از ابتدای دی ماه کلیه پرداخت های میان ماهی در ایام مرخصی زایمان به طور کامل پرداخت شود.

مسئول حوزه بانوان بانک تاکید نمود: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هدیه تولد فرزند همانند هدیه ازدواج مصوب و قرار شد به کلیه همکاران خانم و آقا که صاحب فرزند جدید می شوند پرداخت شود، درخصوص ورزش همکاران خانم امسال در المپیاد ورزشی سال ۱۴۰۲ برای نخستین این حوزه ورود کرد و تا حدی شاهد شکل گیری رسمی ورزش بانوان شاغل بودیم که امید هست در سال های آتی بتوانیم به تقویت این حوزه بپردازیم.

سهم بانوان در مناصب مدیریتی و تخصصی بانک توسعه تعاون افزایش یافته است

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=384252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر