2

مذاکره با افغانستان درباره حقآبه هیرمند به نتیجه نرسد، از طریق حکمیت و داوری اقدام می‌کنیم

  • کد خبر : 379761
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: اگر خدایی نکرده موضوع حقآبه هیرمند با مذاکره حل نشود، در خود معاهده پیش‌بینی شده که از طریق حکمیت و داوری مسئله حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری افق :محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره اختلاف با  در معاهده بین ایران و افغانستان عنوان کرد: در این خصوص ما معاهده کاملاً قابل اتکایی برای حل مشکل داریم و طبق همان از برادران افغانی هم انتظار داریم طبق معاهده عمل کنند. بالاخره مسلمان به عهدش پایبند است.

وی با بیان اینکه این معاهده همه مراحل حل مشکل را پیش بینی کرده است، گفت: در مرحله اول انتظار از دو ملت برادر، دوست و همسایه این است که بر اساس حسن همجواری و از طریق مذاکره و کارشناسی همانگونه که در خود معاهده مصوب پیش‌بینی شده مسئله را حل کنیم. اگر خدایی نکرده با مذاکره مسئله حل نشود، در خود معاهده پیش‌بینی شده که از طریق حکمیت و داوری مسئله حل می‌شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: به نظر من اگر طرفین کاملاً خود را پایبند به معاهده بدانند که ما قطعاً خود را پایبند به آن می‌دانیم و برادران افغان هم اعلام کردند که ما پایبند به آن هستیم، لذا نباید مشکل خاصی وجود داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر