2

رژیم تل‌آویو یونان را برای جلوگیری از ارسال محموله کمک رسانی به فلسطین تحت فشار گذاشته است.

  • کد خبر : 3799
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲

فشار تل‌آویو بر آتن برای توقف کاروان غزه نیروهای اسراییلی در ۳۱ مه (۱۰ خرداد) ۲۰۱۰ در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه به کاروان آزادی حمله کردند سازمان‌دهندگان یک کاروان کمک‌رسانی بین‌المللی می‌گویند که رژیم تل‌آویو یونان را برای جلوگیری از رسیدن این محموله به فلسطین تحت فشار گذاشته است. خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه (۶ تیر) […]

فشار تل‌آویو بر آتن برای توقف کاروان غزه

نیروهای اسراییلی در ۳۱ مه (۱۰ خرداد) ۲۰۱۰ در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه به کاروان آزادی حمله کردند
سازمان‌دهندگان یک کاروان کمک‌رسانی بین‌المللی می‌گویند که رژیم تل‌آویو یونان را برای جلوگیری از رسیدن این محموله به فلسطین تحت فشار گذاشته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه (۶ تیر) گزارش داد، سازمان‌دهندگان این کاروان شکایت کرده‌اند که یونان سعی دارد در پاسخ به فشارهای رژیم اسراییل “موانع اداری” را بر سر راه این فعالان قرار دهد.

ان رایت یکی از فعالان این کاروان گفت: “ما از دولت یونان می‌خواهیم که به ما اجازه سفر دهد.”

این مقام پیشین وزارت امور خارجه امریکا قصد دارد همراه با چندین امریکایی دیگر با کشتی “جسارت امید” به نوار غزه سفر کنند.

این فعالان “مرکز قانون رژیم اسرائیل”، گروهی از وکلای اسراییلی، را به خاطر تلاش برای متوقف کردن این کشتی‌ها مقصر می‌دانند.

نیتسانا دارشان لیتنر، رئیس مرکز قانون رژیم اسراییل به شرکت‌های بیمه دریایی هشدار داده است که در صورت ارائه بیمه به این کاروان، با شکایت قضایی مواجه خواهند شد.

یونان اخیرا روابطش را با اسراییل افزایش داده است و دو طرف اکنون در حال گفت‌وگوهای اولیه درباره قراردادهای احتمالی در بخش انرژی هستند.

در همین حال کابینه امنیتی رژیم اسراییل به نیروی دریایی این رژیم دستور داده است که به هر شکل ممکن، مانع ورود کاروان کمک‌رسانی بین‌المللی به نوار غزه شود.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از دو روز دیدار پشت درهای بسته، کمیته وزرای امور امنیتی روز دوشنبه به نفع طرح‌های نیروی دریایی این رژیم برای ممانعت از رسیدن کاروان آزادی ۲ رای دادند و مجوز نظامی برای استفاده از “همه ابزارهای لازم” در طول عملیات‌شان را صادر کرده‌اند.

حدود ۱٫۵ میلیون تن در غزه از حقوق اولیه‌شان از جمله آزادی سفر و حق زندگی در شرایط مناسب، وهمچنین برخورداری از کار، وضعیت بهداشتی و تحصیلات مناسب محروم هستند.

رژیم اسراییل از ژوئن ۲۰۰۷ پس ازبه قدرت رسیدن حماس در نوار غزه، این منطقه را تحت محاصره اقتصادی خود قرار داده ‌است.

نیروهای اسراییلی در ۳۱ مه (۱۰ خرداد (۲۰۱۰ در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه به کاروان آزادی حمله کردند و ۹ فعال ترک‌تبار کشتی ماوی مرمره را کشته و ۵۰ فعال دیگر را که بخشی از تیم کاروان متشکل از شش کشتی بودند، زخمی کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر