2

اروپا و منطقه یورو با بحرانی جدی روبرو است

  • کد خبر : 17844
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۸:۳۸

وزیر دارایی آلمان:بحرانی جدی در حوزه یورو ولفگانگ شویبل وزیر دارایی آلمان وزیر دارایی آلمان اعلام کرد که اروپا به این دلیل که رهبران کشورهای این قاره ناتوان در حل مشکلات اعتباری بوده‌اند، با بحرانی جدی روبرو است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولفگانگ شویبل وزیر دارای آلمان روز جمعه (۲۹ مهر، ۲۱ اکتبر) اظهار داشت: […]

وزیر دارایی آلمان:بحرانی جدی در حوزه یورو

ولفگانگ شویبل وزیر دارایی آلمان
وزیر دارایی آلمان اعلام کرد که اروپا به این دلیل که رهبران کشورهای این قاره ناتوان در حل مشکلات اعتباری بوده‌اند، با بحرانی جدی روبرو است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولفگانگ شویبل وزیر دارای آلمان روز جمعه (۲۹ مهر، ۲۱ اکتبر) اظهار داشت: “وضعیت بحران جدی است.”

بر پایه این گزارش، رهبران کشورهای اروپایی در رابطه با چگونگی حل بحران بدهی در این قاره که خطر منحرف کردن اقتصاد کشورهای اروپایی را در پی داشته و نگرانی‌ها را مبنی بر بحران اقتصادی جهانی افزایش داده است، با یکدیگر اختلاف دارند.

شویبل گفت: “ما مسئولیت زیادی داریم و همه این را می‌دانیم. مسئولیت در قبال اروپا، حوزه یورو و همچنین اقتصاد جهان.”

ژان کلود جانکر، رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا نیز، که ریاست اولین دوره مذاکرات در سطح وزرا بر عهده خواهد داشت، نسبت به اختلاف بویژه بین فرانسه و آلمان هشدار داد.

وی با بیان این‌که اثر بیرونی برای اروپا فاجعه بار است، تصریح کرد: “ما واقعا از خود یک رهبری مناسب و کارآمد را نشان نمی‌دهیم.”

نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه پیشتر اذعان کرد که تلاش‌های وی برای مقابله با بحران بدهی در اتحادیه اروپا با مانع روبرو شده‌اند.

وی به اختلاف نظرها در رابطه با چگونگی افزایش سرمایه برای کمک‌های مالی اشاره کرد.

بحران اقتصادی اتحادیه اروپا در کشور یونان که تاکنون دو بسته کمکی به منظور کاهش کسری عظیم بودجه خود از این اتحادیه و صندوق بین‌المللی پول دریافت کرده است، آغاز شد.

دولت یونان باید در ازای دریافت این کمک‌های مالی اقدامات ریاضتی سنگینی را در این کشور انجام دهد.

آتن باید همچنین اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول را متقاعد کند که در حال اعمال اصلاحات مالی به اندازه کافی است؛ در غیر این صورت، این کشور بسته کمکی بعدی خود را دریافت نخواهد کرد و ظرف چند هفته ورشکسته خواهد شد.

از سوی دیگر، کشورهای اتحادیه اروپا روز جمعه فشار خود را روی ایتالیا برای کاهش دوباره بودجه و اصلاحات اقتصادی افزایش دادند تا از وقوع بحرانی مشابه بحران یونان در این کشور جلوگیری شود.

گفتنی است، در حالی که حسابرسان اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول تلاش می‌کنند تا در رابطه با پایداری بدهی‌های یونان و این‌که چه میزان از بدهی‌های این کشور می‌تواند بدون ایجاد اغتشاش لغو شود، به توافق برسند، ۸ میلیارد یورو این اتحادیه که قرار است وام داده شود، مسدود شده و در حالت تعلیق مانده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر