2

کریمی قدوسی: با پیام‌های رد و بدل شده طی چند وقت اخیر، به‌زودی آثار وسیع اقتصادی آن در کشور نمایان می‌شود

  • کد خبر : 380043
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: با تحولاتی که با پیام‌های رد و بدل شده طی چند وقت اخیر صورت گرفته و به زودی آثار وسیع اقتصادی آن در کشور نمایان می‌شود به سمت یک ثبات اقتصادی خواهیم رفت که بازگشت ارزش به پول ملی را شاهد خواهیم بود.

کریمی قدوسی: با پیام‌های رد و بدل شده طی چند وقت اخیر، به‌زودی آثار وسیع اقتصادی آن در کشور نمایان می‌شود

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: با تحولاتی که با پیام‌های رد و بدل شده طی چند وقت اخیر صورت گرفته و به زودی آثار وسیع اقتصادی آن در کشور نمایان می‌شود به سمت یک ثبات اقتصادی خواهیم رفت که بازگشت ارزش به پول ملی را شاهد خواهیم بود.

جواد کریمی قدوسی امروز ۱۳ خرداد ماه در آیین بهره‌برداری از بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور (شهرک صنعتی رضوی) که با حضور سرپرست وزات صمت و جمعی از مقامات کشوری و استانی در مشهد برگزار شد، گفت: به عنوان خدمتگذار کوچک مردم صمیمانه از مجاهدات دولت انقلابی و مردمی در متمرکز شدن بر روی مسائل مهم کشور و پرهیز از حاشیه‌ها که این دو موضوع، کشور را به اوج می رساند تشکر می‌کنم.

وی افزود: اولویت‌های کشور از دیدگاه نظام اسلامی و ولایی مشخص و جهت‌ها معین شده، ابزار لازم در اختیار است، اختیارات تعریف شده و حمایت قوه مقننه کاملا مشهود است که به مسائل اصلی به ویژه اشتغال، صنعت، تولید، ارزش افزوده، تولید ناخالص ملی و سیاست خارجی به عنوان پشتوانه تولید توجه ویژه‌ای دارد؛ چراکه تا سیاست خارجی به توازن نرسد تولید ارتقا پیدا نمی کند.

کریمی قدوسی گفت: سیاست خارجی اهمیت دارد؛ چراکه به محض تولید بزرگترین دغدغه سرمایه‌گذار بازار و فروش است، لذا در کشور بزرگی مثل ایران هرچه تولید می‌شود باید با هدف صادرات و تامین نیاز داخلی باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طی این مدت که از دولت انقلابی می‌گذرد تحول بزرگی در حوزه سیاست خارجی به وجود آمده و امروز در منطقه و گوشه و کنار دنیا با هم‌پیمانان خود بهترین روابط سیاسی را برقرار کرده‌ایم و صدها برابر بازار  بهتری نسبت به قبل در اختیار تولیدکنندگان، صنعتگران و بازرگانان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با توافقاتی که صورت گرفته و این تحولاتی که با پیام‌های رد و بدل شده طی چند وقت اخیر صورت گرفته، به زودی آثار وسیع اقتصادی آن در کشور نمایان می‌شود و ما به سمت یک ثبات اقتصادی خواهیم رفت که از این ناحیه، بازگشت ارزش به پول ملی را شاهد خواهیم بود.

در ادامه این مراسم احسان قاضی زاده‌هاشمی، نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به موقعیت فعلی بخش رضویه امیدوارم این بخش به شهرستان تبدیل شود و به استقلال نسبی برای توسعه و ایجاد زیرساخت‌هایی که در این منطقه به آن نیاز داریم دست پیدا کند.

این نماینده مجلس ضمن تشکر از توجهات استاندار خراسان رضوی نسبت به شرق مشهد خاطرنشان کرد: نگاه به شرق فقط در سیاست خارجی نیست و در مشهد هم چنین دیدگاهی وجود دارد، امیدواریم توجه به شرق در مشهد باعث خیر و برکت برای مردم خراسان شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این شهرک صنعتی منشاء توسعه برای خراسان رضوی باشد، در این شهرک صنعتی قطب شهر فرودگاهی و توسعه صنعتی را خواهیم داشت و اشتغال پایدار در این منطقه برای مردم آن امیدآفرین خواهد بود.

تفکیک وزارتخانه صمت نیازمند کار تبیینی است.

قاضی‌زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم امتیازاتی که سایر شهرک‌ها به لحاظ سنوات معافیت‌های مالیاتی، خدمات و مزیت‌هایی که دارند در شهرک صنعتی رضوی هم اعمال شود.

این نماینده مجلس در خصوص تفکیک وزارتخانه صمت بیان کرد: در بحث تولید و بازرگانی این اجماع در مجلس وجود داشت و تفکیک صنایع و بازرگانی همیشه برای دولت‌ها مهم بوده است، اما این تحلیل هم وجود دارد که ممکن است این وزارتخانه تبدیل به وزارتخانه واردات و ضد تولید شود.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول دو دوره‌ای که بنده در مجلس حضور داشتم این موضوع مطرح بود و تاکنون رد شده و هیچ وقت این تفکیک رای نیاورده است، این مساله نیازمند کار تبیینی است  و صنعتگران باید با نمایندگان مجلس خود راجع به این موضوع گفت‌وگو و مفاهمه کنند، ما نگاهمان به صنعت باید نگاه تقویت تولید داخلی و افزایش سهم صادرات و همه مزایایی که بتواند این وزارتخانه را با حفظ شاکله و قدرت عملیاتی خود در تجارت داخلی و خارجی حفظ کند، باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=380043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر