1

جزئیات قرارداد بیرانوند با پرسپولیس| بیرانوند ارزان با گران در پرسپولیس؟

  • کد خبر : 380192
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۴

بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی، این تیم دچار حواشی مختلفی شد و هواداران پرسپولیس خیلی نتوانستند از قهرمانی‌شان در این فصل لذت ببرند.

جزئیات قرارداد بیرانوند با پرسپولیس| بیرانوند ارزان با گران در پرسپولیس؟

پرسپولیسی ابتدا با شوک رفتن یحیی گل‌محمدی مواجه شدند و سرمربی این تیم اعلام کرد آینده‌اش در پرسپولیس نامشخص است. هنوز هم معلوم نیست که یحیی فصل بعد روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست یا خیر. بعد از آن نوبت به شایعات مربوط به تغییرات مدیریتی رسید که در نهایت درویش در سمتش ابقا شد.

طی روزهای گذشته خبر اخطار بیرانوند به باشگاه پرسپولیس منتشر شد که پیگیری‌ها نشان داد این موضوع صحت دارد و یکی از بهترین‌های این فصل پرسپولیس که نقش پررنگی در موفقیت‌های این تیم داشته، به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش به باشگاه پرسپولیس اخطار داد. بیرانوند که بخش زیادی از مطالبات فصل خود را از باشگاه طلبکار است و حتی نامه‌ای چندی پیش به باشگاه در این خصوص ارسال کرده بود، هنوز به نتیجه‌ای در این رابطه نرسیده است. اتفاقی که باعث شده تا وکیل بیرانوند او به دعوت باشگاه در جلسه با رضا درویش مدیرعامل سرخ‌ها قرار گیرد اما گفته می‌شود این جلسه با پایان خوبی همراه نبوده است و عصبانیت علیرضا بیرانوند را نیز به همراه داشته است تا به دنبال تصمیم جنجالی باشد. بیرانوند معتقد است که ۴۰ درصد از پرسپولیس طلب دارد ولی مدیران پرسپولیس نظر دیگری دارند و بر سر این موضوع اختلاف نظر شدیدی به وجود آمده است.

اما جزئیات قرارداد بیرانوند با پرسپولیس به چه شکل است و علیرضا چطور توانسته به باشگاه پرسپولیس اخطار بفرستد. بیرانوند به عنوان یک بازیکن لژیونر که گلر اول تیم ملی هم بود و سابقه بازی در جام جهانی را هم داشت، در تابستان قبل قراردادی به مبلغ پایه ۱۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان با پرسپولیس امضا کرد. رقمی که سقف قرارداد در باشگاه پرسپولیس بود. بیرانوند در حالی با این مبلغ راهی پرسپولیس شد که پول رضایتنامه‌اش را از جیب به باشگاه آنتورپ پرداخت کرد و پرسپولیس برای آوردن او هزینه‌ای انجام نداد. علیرضا با بخشیدن طلبش به باشگاه بلژیکی موفق شد رضایتنامه بگیرد و به پرسپولیس پیوست.

بیرانوند قبل از آمدن با پرسپولیس پیشنهادی به مراتب بالاتر از پرسپولیس داشت ولی دوست نداشت در تیم دیگری جز پرسپولیس در ایران بازی کند. برای اینکه بیرانوند هم به نوعی راضی باشد، باشگاه پرسپولیس مثل سایر باشگاه‌ها آپشن‌هایی را برای بازیکن خود در نظر گرفت تا به نوعی به بازیکن خود کمکی کرده باشد. اما آپشن‌های قرارداد علیرضا با پرسپولیس چه بندهایی دارد و مبلغ آن‌ها چقدر است؟

بیرانوند برای قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی جمعا مبلغ یک میلیارد و هشتصد و هفتاد و پنج میلیون تومان که ۱۵ درصد قراردادش می‌شود را دریافت خواهد کرد. برای کلین شیت در دربی ۱۰۰ میلیون تومان، یک میلیارد تومان برای رضایت مدیرعامل، حضور در ۵۰ درصد بازی‌ها یک میلیارد و پانصد میلیون تومان و دعوت به تیم ملی هم یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

به غیر از مبلغ پایه و اصلی قرارداد او، بیرانوند مجموعا ۵ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان هم آپشن باید دریافت کند. کلا قرارداد این فصل بیرانوند با پرسپولیس ۱۸ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان می‌شود که از این مبلغ علیرضا تنها ۱۰ میلیارد دریافتی داشته است. مجموع طلب بیرانوند از باشگاه پرسپولیس ۸ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان است که مدیران پرسپولیس باید به او پرداخت کنند.

با توجه به این طلب علیرضا توانست به باشگاه اخطار بدهد و در صورتیکه تا چند روز آینده این پول پرداخت نشود، می‌تواند به صورت یک‌طرفه قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند. ماجرا وقتی جالب می‌شود که با همه این آپشن‌ها بیرانوند حتی در خود پرسپولیس هم گران‌ترین بازیکن تیم نیست و بازیکنان هستند که از او دریافتی بیشتری داشته‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=380192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر