2

شاهی‌ که‌ خواندن‌ و نوشتن نمی‌داند+تصویر

  • کد خبر : 38028
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۹:۴۸

اشتباهات این شاه در خواندن قرآن و همچنین اشتباهات مکرر وی در خواندن متن‌ها در سخنرانی‌های مهم، به یکی از دردسرهای وی تبدیل شده است.

پادشاه عربستان در یکی از سخنرانی‌های خود با وجود آنکه از روی کاغذ متنی را می‌خواند اما بارها مرتکب اشتباهات شد به گونه‌ای که کاربران یک شبکه اجتماعی نوشتند که در عربستان فقط پادشاه بلند نیست بخواند و بنویسد.

خبرگزاری فارس: در عربستان فقط پادشاه بلد نیست بخواند+فیلم

“عبدالله بن عبدالعزیز” ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزند “عبدالعزیز آل سعود” بنیانگذار عربستان جدید است.

ملک عبدالله از سال ۱۹۷۵ معاون دوم نخست وزیر بوده ‌است پستی که در عربستان به ولیعهد بعدی تعلق می‌گیرد. وی از سال ۱۹۸۲ میلادی ولیعهد عربستان شد. البته عبدالله از سال ۱۹۹۵ و پس از بیماری و زمین‌گیر شدن ملک فهد عملاً تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست گرفت. وی همچنین ریاست هیأت وزیران و فرماندهی گارد ملی عربستان سعودی را نیز عهده دار می‌باشد.

اشتباهات عبدالله در خواندن قرآن و همچنین اشتباهات مکرر وی در خواندن متن‌ها در سخنرانی‌های مهم، به یکی از دردسرهای وی تبدیل شده است.

وی اخیرا در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس اقدام به سخنرانی کرد اما سخنرانی کوتاه وی همراه با اشتباهات متعددی بود به گونه‌ای که فیلم سخنرانی وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با بازدید بالایی همراه بود و یکی از کاربران این شبکه اجتماعی نوشت که در عربستان فقط پادشاه است که بلد نیست بخواند و بنویسد.

پادشاهی عربستان سعودی (به عربی: المملکه العربیه السعودیه) بزرگترین کشور در غرب آسیاست. این کشور که بخش عمدهٔ شبه جزیره‌ی عربستان را در بر گرفته‌است، از شمال با عراق، اردن و کویت، از سوی شرق با امارات متحده‌ی عربی، قطر و خلیج فارس، از جنوب شرق با عمان، از سوی جنوب با یمن و از سوی غرب با دریای سرخ هم‌مرز است.

طبق وصیت  “عبدالعزیز” موسس آل سعود، برادر بزرگتر ولیعهد خواهد بود و در صورت خودداری، نوبت به برادر بزرگتر بعدی می رسد. این شیوه گزینش سنتی در زمان ملک عبدالله با ایجاد شورای بیعت به هم خورد و وی بر اساس رایزنی شورا، ولیعهد را که برادر بزرگتر نبود برگزید و موجب مخالفت بعضی از شاهزادگان -بخصوص شاهزادگان پیر تر- گردید.

در سال ۲۰۱۲ همگام با اعتراضات جهان عرب، اعتراضات مردمی علیه خاندان آل سعود آغاز شد و به دستور ملک عبدالله کشتار مردم منطقه قطیف عربستان آغاز شد، همچنین بازداشت و شکنجه یکی از روحانیون بزرگ شیعه عربستان به نام شیخ نمر باقر النمر باعث گسترش اعتراضات مردمی شد که با برخورد شدید نیروهای آل سعود و کشتار مردم همراه گشت.

اعتراضات در شرق عربستان همچنان ادامه دارد و بنابر نظر سنجی شبکه خبری راشاتودی، این اعتراضات به سرتاسر عربستان کشیده خواهد شد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر