4

رئیسی: ۹۰ درصد داروی مصرفی را در داخل تولید می‌کنیم

  • کد خبر : 382223
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

رئیس‌جمهور گفت: امروز افتخار ماست که ۹۰ درصد داروی مصرفی را در داخل تولید می‌کنیم و کشورهای دیگر می‌گویند داروهای ایرانی استاندارد لازم را دارد.

رئیسی: 90 درصد داروی مصرفی را در داخل تولید می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری افق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم آئین برزگداشت روز پزشک و داروساز، با اشاره به قدسیت جایگاه جامعه پزشکی، گفت: این قدسیت ناشی از صیانت از حیاتی است که خداوند قدوس داده است و پزشک با دست توانا و دانش تلاش می‌کند که حیاتی که حیات‌بخش انسانها مرحمت کرده تداوم یابد و دچار آسیب نشود.

وی افزود: اولین رمز این قدسیت از‌ آنجاست که خداوند این فکر و مغز و تحلیل و دانش را مرحمت کرده است و بدانیم که سلامت به دست اوست لکن اراده خداست که اراده سلامت را در دستان توانای پزشک قرار می‌دهد و دستان او شفابخش می‌شود. این نگاه توحیدی مهم است که بدانیم هرچه هست متعلق به اوست.

رئیسی با مخاطب قرار دادن وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی در جهت ارتقای علم پزشکی و مرجعیت پیدا کردن ایران، گفت: در برخی حوزه‌های علم کشور ما مرجعیت پیدا کرده است اما این ظرفیت در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها هست که بتوانیم بیش از این مرجعیت پیدا کنیم. وزارت بهداشت باید برای پیشبرد سیاست‌های مصوب و ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه پزشکی تلاش کند، و زمینه جذب نیروهای متخصص پزشکی در هیئت‌های علمی فراهم شود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز افتخار ماست که ۹۰ درصد داروی مصرفی را در داخل تولید می‌کنیم و در ملاقات با کشورهای دیگر می‌گویند داروهای ایرانی استاندارد لازم را دارد و ما مشتری داروهای ایرانی هستیم. در بازدید از یکی از پارک‌های علم و فناوری به من گفتند که هرجایی می‌توانید اعلام کنید که برای متخصصین در شرکت‌های دانش‌بنیان شغل مناسب و باعزت مهیاست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر