6

آخر هفته سبز بورسیها

  • کد خبر : 383045
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۵۸۹۰ واحد همراه شد.

به گزارش  خبرگزاری افق ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معماملات امروز با افزایش ۵۸۹۰ واحد معادل ۰.۲۹ درصد رشد کرده و به رقم ۲ میلیون و ۱۹ هزار و ۹۵۷ واحد رسید.

همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش ۴۴۴۶ واحد به رقم ۶۹۰ هزار و ۴۲۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۷ میلیون و ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۵ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۵۷ هزار معامله و به ارزش ۳ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، ولی میزان افزایش شاخص‌ها زیر یک درصد بود. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۲۹ درصد افزایش یافت، این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۶۵ درصد افزایش یافتند، شاخص آزاد شناور ۰.۳۱رشد کرد شاخص بازار اول بورس ۰.۳۹درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۱۹ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پردیس و بانک پاسارگاد به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نماد فولاد مبارکه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشت.

رشد ۵۸۹۰ واحدی شاخص بورس +نقشه

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با افزایش ۱۰۵ واحد به رقم ۲۵ هزار و ۲۴۹ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۰۲ هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۳۳ هزار میلیارد تومان برآورد شد. معامله‌گران امروز بیش از ۵ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱۶۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۸ هزار و ۵۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی در فرابورس ۰.۴۲ درصد افزایش یافتند این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۱۲ درصد افزایش یافته بازار اول فرابورس ۰.۶۵ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس ۰.۳۴ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، ایران خودرو دیزل، انتخاب الکترونیک، بیمه کوثر و پتروشیمی تندگویان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای مالی سپهر صادرات و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

رشد ۵۸۹۰ واحدی شاخص بورس +نقشه

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383045

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر