6

سقوط بورس در معاملات امروز / نمادهای تاثیرگذار معرفی شد

  • کد خبر : 384233
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲

در تاریخ ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران با افت ۶۵۹۸ واحدی روبرو شد و به سطح ۲,۱۷۶,۷۷۸ واحد رسید. در پایان روز و با بسته شدن بازار، معاملات با کاهش قابل توجهی به اتمام رسید.

در روز دهم دی‌ماه، بازار سرمایه ایران با کاهش شاخص کل مواجه شد و قیمت سهام‌ها نیز در این روز با کاهش همراه بود. این روند باعث شد که نمایشگر بسیاری از نمادهای معاملاتی به رنگ قرمز تغییر کند، که نشان از کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۴ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فولاد، فملی، کگل، شپنا، حکشتی، فارس و کچاد تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۰ دی ۱۴۰۲

نفشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش ۱۳۱۹ واحدی به ۷۵۸ هزار و ۳۲۵ واحدی رضایت دهد.

تابلو-معاملات

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۵,۸۶۳,۵۰۹.۸۸۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۳,۱۰۶.۷۷۱ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۹۹۲ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، خاور، وسپهر، ساوه، آریا، مادیرا و غصینو هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۰ دی ۱۴۰۲

عضو کمیسیون انرژی مجلس: حضور بخش خصوصی در بهره‌برداری از میادین گازی مشترک، مزیت‌های زیادی برای کشور به همراه دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از بررسی وضعیت دو ناشر بزرگ صنعت خودرو در بازار سرمایه طی جلسه اخیر شورای عالی بورس خبر داد.

سرپرست اداره مطالعات مالی اسلامی مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار: سرمایه‌گذاران به واسطه انتشار اوراق سلف مسکن می‌توانند از طریق بازار سرمایه در فعالیت ساخت‌وساز حضور یابند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی از افزایش ۸ درصدی تولید محصولات پتروشیمی در هشت‌ ماهه سال جاری خبر داد.

کارشناس مسکن: صندوق املاک و مستغلات گزینه کم ریسک و پربازده برای سرمایه‌گذاران در حوزه مسکن است.

 تسریع روند تکمیل پروژه‌های عمرانی با تامین‌مالی از طریق بازار سرمایه

احمدرضا شجاعی، دبیر مجمع مشورتی شوراهای مراکز استان‌ها گفت: بازار سرمایه به سبب نداشتن موانع بسیار همچون تضامین مختلف در حوزه تامین مالی می‌تواند روند تکمیل پروژه‌های عمرانی، حمل‌و نقل شهری و ساختمانی را تسریع بخشد.

ضرورت بهینه‌سازی مصرف سوخت در برنامه هفتم توسعه

رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت یکی از آیتم‌های مهم در برنامه هفتم توسعه است که مجلس و دولت نسبت به آن تاکید ویژه‌ای دارند چرا که این موضوع یکی از راه‌های نجات اقتصاد ایران است.

 آورده نقدی سهامداران جدید با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه تشریح روش‌های افزایش سرمایه، در این بخش به روش «آورده نقدی سهامداران جدید با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی» پرداخت.

تخفیف نرخ کارمزد معاملات سهام

نایب رئیس هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مصوبه اخیر این سازمان با موضوع تخفیف نرخ کارمزد معاملات سهام را برای اجرا ابلاغ کرد.

ایرنا: در این مصوبه که «علیرضا ناصرپور» آن را ابلاغ کرد، آمده است:

بند ۵ هشتصد و نود و نهمین صورتجلسۀ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۸ به شرح زیر است:

۵- نامه شماره ۱۲۱/۲۴۴۹۲۵ مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۳ مدیریت نظارت بر بورس‌ها در خصوص تخفیفات در معاملات بازارگردان مطرح و به شرح ذیل تصمیم گیری شد:

۵-۱- سقف نرخ کارمزد خرید و فروش قابل پرداخت توسط بازارگردان با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب در هر معامله در بورس‌های کالایی به شرح ذیل تعیین می‌شود:

۵-۱-۱- در صورتی که بازارگردان متعهد به خرید اوراق بهادار به کف قیمتی معینی باشد (ایفای نقش بازارسازی) سقف نرخ کارمزد قابل پرداخت توسط بازارگردان در حالت خرید، بدون کارمزد و در حالت فروش، نصف حالت عادی کارمزد أوراق بهادار مربوطه است.

۵-۱-۲- در صورتی که بازارگردان متعهد به خرید اوراق بهادار به کف قیمتی معینی نباشد، سقف نرخ کارمزد قابل پرداخت توسط بازارگردان در حالت خرید و فروش، نصف حالت عادی کارمزد أوراق بهادار مربوطه است.

۵-۱-۳- بندهای ذیل از مصوبات هیأت مدیره سازمان در خصوص سقف نرخ کارمزد معاملات بازارگردان یا بازار ساز در بورس‌های کالایی ملغی گردید:

۵-۱-۳-۱- بند ۶ سیصد و سی و نهمین صورتجلسۀ هیأت مدیره سازمان مورخ ۱۳۹۳/۰۳/۱۷ در خصوص سقف کارمزد معاملات اوراق سلف بلندمدت (با سررسید بیش از یکسال) در بورس کالای ایران از بازار ساز و بازارگردان.

۵-۱-۳-۲- بند ۴ سیصد و شصت و هفتمین صورت جلسه هیأت مدیره سازمان مورخ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ در خصوص سقف کارمزد معاملات اوراق سلف بلندمدت (با سررسید یکسال و بیشتر) در بورس انرژی ایران از بازار ساز و بازارگردان و سایر فعالان بازار.

۵-۱-۳-۳- بند ۲-۴ چهارصد و پنجاه و هفتمین صورتجلسه هیأت مدیره سازمان مورخ ۱۳۹۶/۰۳/۰۳ در خصوص سقف کارمزد بازارگردان در معاملات گواهی سپرده و أوراق سلف موازی استاندارد.

۵-۱-۳-۴- بند ۲-۹ چهارصد و پنجاه و هفتمین صورتجلسه هیأت مدیره سازمان مورخ ۱۳۹۶/۰۳/۰۳ در خصوص کارمزد بازارگردان در معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی.

۵-۱-۳-۵- بندهای ۲-۱-۲ و ۱-۲-۲ چهارصد و هفتاد و یکمین صورتجلسه هیأت مدیره سازمان مورخ ۱۳۹۶/۰۶/۰۸ در خصوص کارمزد معاملات بازارگردان در معاملات صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و اوراق گواهی ظرفیت.

۵-۱-۳-۶- بند ۲ چهارصد و هشتادمین صورتجلسه هیأت مدیره سازمان مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۳۰ در خصوص کارمزد بازارگردانی معاملات مشتقه و گواهی سپرده.

۵-۲- مقرر گردید سقف نرخ کارمزد حق نظارت سازمان بورس و أوراق بهادار در معاملات موضوع بند ۱ این مقرره، به شرح ذیل جهت تصویب به شورای‌عالی بورس پیشنهاد شود:

۵-۲-۱- سقف نرخ کارمزد حق نظارت سازمان از معاملات بازارگردان (با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب در هر معامله) در بورس‌های کالایی به شرح ذیل تعیین می‌شود:

۵-۲-۱-۱- در صورتی که بازارگردان متعهد به خرید اوراق بهادار به کف قیمتی معینی باشد (ایفای نقش بازارسازی) سقف نرخ کارمزد قابل پرداخت توسط بازارگردان در حالت خرید، بدون کارمزد و در حالت فروش، نصف حالت عادی کارمزد أوراق بهادار مربوطه است.

۵-۲-۱-۲- در صورتی که بازارگردان متعهد به خرید اوراق بهادار به کف قیمتی معینی نباشد، سقف نرخ کارمزد قابل پرداخت توسط بازارگردان در حالت خرید و فروش، نصف حالت عادی کارمزد أوراق بهادار مربوطه است.

۵-۲-۱-۳- بند (۲-۴) صورتجلسه شورای‌عالی بورس مورخ ۱۳۹۳/۰۳/۱۲ در مورد معاملات بازارگردان در بورس‌های کالایی ملغی می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=384233

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر