به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه هفدهم آبان ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۳ هزار و ۳۴۵ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۵۶ هزار و ۴۱ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۲ هزار و ۵۷۸ واحد در رقم ۶۹۸ هزار و ۷۶۸ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۳ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۴ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۳۲ واحد به سطح ۱۲۳ هزار و ۸۲۳ واحد رسید.

خروج سرمایه از بورس

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۱۸۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد شپنا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۱۸ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای وبملت، خساپا، ولصنم و خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای سخاش، بمپنا، واتی، اخابر و صباح تعلق داشت.

020817

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز فملی، پارسان و حکشتی نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل شپنا، فارس و شبندر از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای هرمز، تجلی و آریا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وهور، انتخاب و فزر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خگستر بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، کرمان و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند.

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۷ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۱۶ میلیارد تومان بود که ۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۳۲ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان رسید.

020817

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد خگستر بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۷۸ میلیارد تومان بود.

پس از خگستر، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و فولاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد واتی و فارس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد ۳۱۳ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۷۲۹ سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خگستر تعلق داشت. دو نماد وبصادر و حفارس نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات چهارشنبه، ۶۸ نماد صف خرید داشتند و ۳۱نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۹۴ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۰٫۹ درصدی به ۴۰۸ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

020817