3

هشدار جدی وزیر دفاع اسبق آمریکا درباره ترامپ

  • کد خبر : 383440
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

وزیر دفاع اسبق آمریکا هشدار داد، دونالد ترامپ در صورتی که در سال ۲۰۲۴ بار دیگر به ریاست جمهوری برسد از ارتش برای سرکوب اعتراضات علیه خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری افق ، «مارک اسپر»، وزیر دفاع اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت، دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این قابلیت را پیدا خواهد کرد که اعتراضات مخالفان خود را با به‌کارگیری ارتش به صورت قانونی سرکوب کند.

به نوشته پایگاه «نیوزویک»، دونالد ترامپ در حال حاضر طبق نظرسنجی‌ها با اختلاف زیادی بر دیگر رقبایش در رقابت برای تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه برتری دارد.

روز یکشنبه هفته گذشته، نشریه واشنگتن پست آمریکا گزارش داد، ترامپ و محافظه‌کاران متحد با وی در حال تهیه دستور کاری برای دوره گذار بعد از پیروزی احتمالی او در انتخابات ۲۰۲۴ و اینکه اختیارات او را افزایش دهند هستند. طبق این گزارش رئیس جمهور سابق آمریکا برنامه دارد در همان روز اول دوره دوم احتمالی ریاست جمهوری خود «قانون شورش» را علیه مخالفانش به کار گرفته و بر مبنای این قانون از نیروی ارتش برای سرکوب اعتراضات علیه ریاست جمهوری‌اش استفاده کند.

«مارک اسپر» در دولت ترامپ در پی استعفای «جیم ماتیس» از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ به عنوان وزیر دفاع خدمت کرد.

ترامپ به فاصله کمی بعد از انتخابات ۲۰۲۰ با انتشار پستی در رسانه اجتماعی توئیتر او را از این سمت کنار گذاشت. بسیاری گمانه‌زنی کردند که دلیل اخراج مارک اسپر، مخالفتش با همراه شدن با برنامه‌های ترامپ برای به چالش کشیدن پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ بوده است.

اسپر بعدا همچون دیگر وزرای دفاع اسبق زنده آمریکا، با انتشار مقاله‌ای انکار نتایج انتخابات ۲۰۲۰ توسط ترامپ را محکوم کرد.

مارک اسپر در مصاحبه‌ای با شبکه سی.ان.ان درباره اینکه ترامپ چه اختیاراتی برای سرکوب قانونی اعتراضات مخالفانش در صورت کسب پیروزی مجدد در انتخابات خواهد داشت بحث کرد.

او اظهار کرد: «طبق ارزیابی من اگر در ژانویه ۲۰۲۵ بلافاصله بعد از مراسم تحلیف این اتفاق یعنی توسل ترامپ به قانون شورش رخ دهد، در آن مقطع سلسله مراتب غیرنظامی مناسبی برای آنکه با این تصمیم مقابله کند وجود نخواهد داشت »

وزیر دفاع اسبق آمریکا ادامه داد: «بنا براین احتمالا وزیر دفاع موقتی در آن زمان وجود خواهد داشت که باید نسبت به اجرا کردن یا اجرا نکردن دستورات تصمیم بگیرد. اگر او این تصمیم را اجرا نکند سلسله مراتب فرماندهی ارتش دست نخورده باقی خواهد ماند. اما ترامپ یک گزینه دیگر هم دارد. او می‌تواند از یک فرماندار دوست با خودش درخواست کند نیروهای گارد ملی ایالتش را برای کمک به خود بسیج کند و هیچ چیز نیست که جلوی طرح چنین درخواستی را از سوی رئیس جمهور آمریکا بگیرد.»

اسپر تاکید کرد: «به مجرد اینکه ترامپ وارد ریاست جمهوری شود او قانونا خواهد توانست قانون شورش را اجرایی کند. چنین فرآیندی معمولا با توصیه دادستان کل به جریان می‌افتد. در روز اول ریاست جمهوری احتمالی او، یک دادستان کل موقت احتمالا روی کار خواهد بود که این باعث پیچیده‌تر شدن مساله خواهد شد.»

پیش از این گزارش شده بود، جفری کلارک، یک وکیل ترامپ در اواخر دوره اول ریاست جمهوری وی به او گفته بود چنانچه قصد دارد با وجود شکست خوردن از بایدن همچنان در ریاست جمهوری بماند می‌تواند قانون شورش را برای سرکوب کردن اعتراضات علیه خود به خدمت بگیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر