7

اظهارات سفیر ایران درخصوص روابط تجاری و اقتصادی با ارمنستان

  • کد خبر : 383464
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۵۸

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز دوشنبه اظهار داشت که روابط تجاری و اقتصادی با ارمنستان از توسعه خوبی برخوردار است و این مسیر ادامه خواهیم یافت.

به گزارش خبرگزاری افق «مهدی سبحانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز دوشنبه  با تاکید بر افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور همسایه اظهار داشت که ارمنستان و ایران می‌توانند حجم پروژه گاز برابر برق را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری «آرمنا پرس» سبحانی در گفت‌و‌گوی اختصاصی  با وبگاه «سیویل نت» گفت: «یک خط لوله گاز بین دو کشور وجود دارد و ۲ ماه پیش قرارداد گاز برابر برق را تمدید کردیم. این یک گام بزرگ و راهبردی در روابط دو کشور بود.»

وی ادامه داد:«این توافق باعث شد در ازای دریافت گاز، واردات برق از ارمنستان را سه و حتی چهار برابر کنیم، پروژه‌های بسیار خوبی با ارمنستان داریم، خط سوم انتقال برق را داریم که امیدوارم در ماه‌های آینده تکمیل شود.»

ایران از بزرگترین صادر کنندگان کالا به ارمنستان محسوب می‌شود. ایران دارای مرکز تجاری در ارمنستان است. گفته می‌‌شود که ایران قصد دارد حجم تجاری با ارمنستان  را به سه میلیارد دلار برساند.

سفیر ایران در ارمنستان ابراز امیدواری کرد که حجم مبادلات تجاری  دو کشور که در سال گذشته ۷۱۱ میلیون دلار بود، امسال به یک میلیارد دلار برسد.

این دیپلمات ایرانی اظهار داشت: «پروژه جاده ۳۲ کیلومتری آگارک-کاجاران وجود دارد که از نظر راهبردی مهم است و تا کنون بزرگترین پروژه امضا شده بین دولت ارمنستان و شرکت‌های ایرانی است. ما سایر شرکت‌های ایرانی را تشویق کرده‌ایم که به ارمنستان بیایند و از فرصت‌های کاری خوب در اینجا استفاده کنند، در مجموع می‌توانم بگویم که روابط تجاری و اقتصادی ما با ارمنستان از توسعه خوبی برخوردار است و این مسیر را ادامه خواهیم داد.»

«وهان کروبیان» وزیر اقتصاد ارمنستان اخیرا گفت، با اجرای توافقنامه منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا ،ارمنستان برای صادرات شماری از محصولات از جمله محصولات غذایی امتیازاتی دریافت خواهد کرد.

وزیر اقتصاد ارمنستان یادآور شد: «صادرات کالا به ایران بسیار سخت است، اما دلیل اصلی آن عوارض گمرکی نیست.ایران برای خودکفایی در همه شاخه‌های اصلی اقتصاد تلاش می‌کند و این رقابت را به شدت پیچیده می‌کند.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر