1

تشکیل سازمان سینمایی کشوردر سومین جلسه شورای عالی سینما

  • کد خبر : 3861
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱

تشکیل سازمان سینمایی کشوردر سومین جلسه شورای عالی سینما به تصویب رسید و مقرر شد مصوبه آن در روزهای آینده با امضای رییس جمهور ابلاغ شود. سومین جلسه شورای عالی سینما شامگاه سه‌شنبه به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد برگزار شد و پس از بحث و تبادل نظر تشکیل سازمان نظام صنفی سینمایی به تصویب […]

تشکیل سازمان سینمایی کشوردر سومین جلسه شورای عالی سینما به تصویب رسید و مقرر شد مصوبه آن در روزهای آینده با امضای رییس جمهور ابلاغ شود.
سومین جلسه شورای عالی سینما شامگاه سه‌شنبه به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد برگزار شد و پس از بحث و تبادل نظر تشکیل سازمان نظام صنفی سینمایی به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین مقرر شد مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده فعالیت‌های سینمایی و هنری طبق قوانین سازمان نظام مالیاتی کشور از سوی سینماگران و تهیه کنندگان پرداخت شود و در مقابل از محل یارانه‌های اختصاص یافته به حوزه سینما در بودجه سال ۹۰ از ساخت و نمایش آثار هنری حمایت شود.

تشکیل صندوق بیمه فرهنگ و هنر که سرمایه اولیه آن قرار است از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تامین شود از دیگر مصوبات سومین جلسه شورای عالی سینما بود.

اعضا شورا همچنین تصویب کردند قوانین حوزه سینما و تئاتر بازنگری و با ساماندهی دوباره در غالب لایحه ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شود.

در سومین جلسه شورای عالی سینما ساخت پردیس سینمایی تهران با هدف احداث کاخ جشنواره‌های سینمایی به تصویب رسید و قرار شد بودجه آن در سال ۹۰ تامین شود.

همچنین شورای عالی سینما تصویب کرد کمیسیون تخصصی این شورا آیین‌نامه‌ای تدوین کند تا بر اساس آن ۱۵ درصد ظرفیت صندلی‌های سینماهای نمایش دهنده هر فیلم سینمایی با اختصاص یارانه به صورت رایگان در اختیار افراد قرار گیرد.

در این جلسه بر اتخاذ تدابیری به منظور گسترده‌تر شدن دایره معافیت‌های گمرکی حوزه سینما تاکید شد.

تعدادی از اعضای شورای عالی سینما در این جلسه در سخنانی رویکرد رئیس جمهور در قبال سینما را شریف و ارزشمند توصیف و اظهار کردند: سعه صدر و دید شامل و جهانی رییس جمهور در مواجهه با حوزه سینما را باید غنیمت شمرد و این زاویه نگاه را به الگویی در مواجهه با سینمای کشور تبدیل کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر