0

حیوانات خانگی آیا با فرهنگ آپارتمان نشینی تناسب دارند؟

  • کد خبر : 387750
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۵:۳۶
این روزها بین خانواده‌های ایرانی تب نگهداری از حیوان خانگی بالا گرفته است.

حیوانات خانگی می‌توانند اوقات فراغت‌تان را پر کنند، شما را از تنهایی در بیاورند، فرزندان‌تان را سرگرم کنند و در مجموع رنگ و بوی دیگری به زندگی‌تان ببخشند.

اما بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان چیست؟ آیا در آپارتمان‌ هم می‌توان حیوان خانگی مثل گربه و سگ و پرنده نگهداری کرد؟ این روزها دیگر کمتر خانواده‌ای در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کند و آپارتمان‌ها شهرها را تسخیر کرده‌اند. این سوال پیش می‌آید که آیا در آپارتمان‌ هم می‌توان حیوان خانگی نگهداری کرد؟ هرچند که شاید در نگاه اول فضای کوچک آپارتمانی مانعی برای نگهداری حیوانات خانگی به نظر بیاید، ولی با انتخابی مناسب می‌توان از این مانع هم به راحتی عبور کرد.
قبل از انتخاب حیوان خانگی شرایط را بسنجید. پیش از اینکه سراغ انتخاب حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان بروید باید شرایط خودتان را مشخص کنید. کودک دارید؟ کودک‌تان چند ساله است؟ حساسیت خاصی دارد؟

بیشتر روز بیرون از خانه هستید؟ و سوالاتی از این قبیل که باید پیش از انتخاب بهترین حیوان خانگی از خودتان بپرسید.

اما این‌ها تنها معیارهای تاثیرگذار در انتخاب حیوان خانگی نیستند. شما باید قوانین ساختمان را در نظر بگیرید. در قرارداد خرید یا اجاره برخی آپارتمان‌ها قید شده که نگهداری از بعضی حیوانات خانگی مانند سگ، ممنوع است. ممکن است صاحب‌خانه به خاطر سر و صدای برخی حیوانات، اجازه‌ نگهداری از آن‌ها را در آپارتمان به شما ندهد. اگر هم چنین حیواناتی را نگهداری کنید دیر یا زود صدای همسایه‌ها بلند می‌شود و مطمئن باشید صاحب‌خانه طرف آن‌ها را می‌گیرد. پس بهتر است از این اتفاق پیشگیری کنید.

خبرنگار : سید علیرضا حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=387750

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر