2

یک جت مافوق صوت آمریکا تنها ۱۵ ثانیه پس از پرواز، در اقیانوس آرام سقوط کرد

  • کد خبر : 39143
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶

در این پرواز آزمایشی، یک باله کنترلی جت مافوق صوت موفق عمل نکرده و هواپیمای بدون سرنشین، پیش از روشن شدن موشک ابتدایی آن از کنترل خارج شد.

آزمایش یک جت مافوق صوت آمریکا که بر روی یک بمب‌افکن نیروی هوایی انجام شد، با از دست رفتن کنترل آن، تنها ۱۵ ثانیه پس از پرواز، در اقیانوس آرام سقوط کرد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این هواپیمای X-51A Waverider روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد ماه آزمایش شد، برای سفر در سرعت شش ماخ طراحی شده بود، سرعتی که با آن می‌توان مسافت میان لندن و نیویورک را در ۴۵ دقیقه طی کرد.

در این پرواز آزمایشی، یک باله کنترلی جت مافوق صوت موفق عمل نکرده و هواپیمای بدون سرنشین، پیش از روشن شدن موشک ابتدایی آن از کنترل خارج شد.

این سومین بار است که پروژه ۳۰۰ میلیون دلاری نیروی هوایی آمریکا انتظارات ارتش را برآورده نکرده است. پرواز پیشین در ژوئن ۲۰۱۱ انجام شد که طی آن موتور جت فراصوت روشن نشد.

چارلی برینک، مدیر پروژه X-51A در بیانیه ای اعلام کرد: متاسفیم که یک مشکل در این زیرسیستم پیش از روشن شدن موتور اسکرم‌جت هواپیما منجر به عدم موفقیت آن شد. تمام داده‌های ما نشان داده که ما شرایط درستی را برای روشن شدن موتور مهیا کرده بودیم و امید داشتیم که به اهداف آزمایشی خود دست یابیم.

این هواپیما از پایگاه ادواردز نیروی هوایی آمریکا در صحرای موجاوه در حالی که به بال یک بمب‌افکن عظیم B-52 متصل بود، به آسمان پرواز کرد.

X-51A سپس از حدود ۱۵ کیلومتری نزدیک دماغه پوینت میگوی کالیفرنیا از بمب‌افکن جدا شد. یک رانشگر موشک باید روشن شده و سرعت جت را تا ۴٫۵ ماخ افزایش می‌داد و اگر همه چیز به درستی پیش می‌رفت، موتور آن به افزایش سرعت پرداخته و تا سرعت شش ماخ آن را تا ارتفاع ۲۱ کیلومتری بالا می‌برد.

طبق برنامه، این ماموریت باید ۳۰۰ ثانیه بطول می‌انجامید که طولانی‌ترین زمان پروازی برای این هواپیما تا به امروز بوده است.

پس از این پرواز آزمایشی، قرار بود هواپیما در دریا سقوط کند.

پرواز فراصوت که به سرعتهای بیشتر از پنج‌برابر سرعت صوت گفته می‌شود، گام بعدی برای هواپیماهای آینده است.

این پروژه توسط ناسا و پنتاگون با هدف استفاده از آن برای هواپیماهای رادارگریز ارتش و سلاحهای جدید سرمایه‌گذاری شده است.

در حال حاضر سریع‌ترین هواپیمای مسافری جهان Cessna Citation X است که از سرعت ۱۱۲۶ کیلومتر در ساعت یا ۰٫۹ ماخ برخوردار بوده و تنها قادر به حمل هفت مسافر است.

در رده بعدی آن فالکون ۷X با سرعت ۱۱۰۲ کیلومتر بر ساعت و گلف‌استریم G550 با سرعت ۱۰۸۶ کیلومتر بر ساعت قرار دارد.

تصویر گرافیکی از پرواز جت فراصوت

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39143

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر