1

نسل امروز نیازمند الگو‌هایی چون شهید اندرزگو، لاجوردی و عراقی است

  • کد خبر : 39537
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۹:۳۵

حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی گفت:حق‌مداری مهم است و مهمتر این‌که انسان تا آخرین لحظه زندگی در راه حق پایداری کند.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) معاون اول قوه قضاییه در مراسم گرامیداشت شهدای شهریور، این شهدا را مصداق جهادگران آزاده خواند و اظهار کرد: نسل امروز نیازمند الگو‌هایی چون شهید اندرزگو، لاجوردی و عراقی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی افزود: این شهیدان عالم به زمان خود بودند، راه را به درستی تشخیص دادند و دوست و دشمن را خوب شناختند.

وی ضمن بیان ویژگی‌هایی از شهیدان اندرزگو و عراقی،درباره شهید لاجوردی گفت: شناخت نفاق سخت است و شناساندن آن سخت‌تر، اما شهید لاجوردی منافقین را حتی پیش از آن‌که وارد فاز نظامی شوند، شناخت و خطر آنها را فریاد زد. او حتی نسبت به نفاق جدید نیز هشدار داده بود که ما جلوه‌ای از آن را در سال ۸۸ دیدیم.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت حق‌مداری تصریح کرد: حق‌مداری مهم است و مهمتر این‌که انسان تا آخرین لحظه زندگی در راه حق پایداری کند.

به گزارش ایسنا، شهید سید اسدالله لاجوردی از جمله کسانی بود که در نهضت انقلابی ایران نقش داشت و پس از پیروزی انقلاب نیز مسئولیت‌هایی ازجمله سمت دادستانی کشور را ‌بر عهده داشت. پس از پایان جنگ ۸ ساله نیز به ریاست سازمان زندان‌های کشور منصوب شد.

لاجوردی پیش از انقلاب به دلیل فعالیت‌های مبارزاتی سه بار دستگیر و به زندان محکوم شد، وی به دلیل مقاومت در برابر شکنجه‌های ساواک «مرد پولادین زندان‌ها» لقب گرفته بود. او پس از آزادی از زندان به همراه شهید عراقی و چند تن دیگر به تشکیل جمعیت «هیات‌های مؤتلفه‌ی اسلامی» دست زد.

شهرت وی پس از انقلاب بیشتر به دلیل مبارزاتش با گروهک‌های منافقین و فرقان بود و سرانجام نیز در حالی که از سمت خود در ریاست سازمان زندان‌های کشور استعفا داده بود، در اول شهریور ۱۳۷۶ به دست اعضای گروهک منافقین به شهادت رسید.

شهید سیدعلی اندرزگو و شهید مهدی عراقی نیز از مبارزان پیش از انقلاب و از کسانی بودند که در ترور حسنعلی منصور شرکت داشتند. شهید اندرزگو در ۲ شهریور ۱۳۵۷ و شهید عراقی در ۴ شهریور ۱۳۵۸ به شهادت رسیدند.

در مراسم یادبود شهدای شهریور، همچنین پیامی از سوی امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره شهید لاجوردی به مناسبت یادمان شهدای شهریور قرائت و تقدیم فرزند شهید لاجوردی شد.

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای شهریور (شهیدان اندرزگو، لاجوردی و عراقی) چهارشنبه شب و با حضور حبیب‌الله عسگراولادی، محمد نبی حبیبی، اسد‌الله بادامچیان، داود احمدی‌نژاد، اسماعیلی رییس سازمان زندان‌ها، محسن رفیق‌دوست و خانواده‌های شهدا در محل یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر