1

درخواست نمایندگان مجلس سنای امریکا در رد به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین

  • کد خبر : 3960
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳

سنای امریکا مانع تشکیل کشور فلسطین تصویر از مجلس سنا امریکا نمایندگان مجلس سنای امریکا با تصویب قطعنامه‌ای، از رئیس جمهور این کشور خواسته‌اند تا رای سازمان ملل در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را وتو کند. قطعنامه ۱۸۵ نمایندگان سنای امریکا از باراک اوباما رئیس جمهور این کشور می‌خواهد تا “با به کارگیری […]

سنای امریکا مانع تشکیل کشور فلسطین

تصویر از مجلس سنا امریکا
نمایندگان مجلس سنای امریکا با تصویب قطعنامه‌ای، از رئیس جمهور این کشور خواسته‌اند تا رای سازمان ملل در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را وتو کند.

قطعنامه ۱۸۵ نمایندگان سنای امریکا از باراک اوباما رئیس جمهور این کشور می‌خواهد تا “با به کارگیری تلاشی دیپلماتیک با اعلام یک‌جانبه تشکیل کشور مستقل فلسطین و به رسمیت شناخته شدن آن از سوی دیگر کشورها مخالفت کند.”

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است در نشست ماه سپتامبر سازمان ملل متحد، درخواست رسمی فلسطینیان مبنی بر به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین را به این سازمان ارائه کند.

به گزارش چهارشنبه (۸ تیر، ۲۹ ژوئن) نشریه اسرائیلی هاآرتص، قطعنامه مجلس سنای امریکا همچنین، تهدید کرده است، در صورت “پافشاری رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین به تلاش برای مانع تراشی در مذاکرات خاورمیانه از طریق سازمان ملل و یا هر سازمان بین‌المللی دیگری”، کمک به این تشکیلات را کاهش خواهد داد.

در حالی که فلسطینیان، برگزاری مجدد مذاکرات خاورمیانه با رژیم اسرائیل را به توقف کامل شهرک‌سازی‌های این رژیم مشروط کرده‌اند، نمایندگان امریکا این شرط فلسطینیان را مانع تراشی در از سرگیری مذاکرات می‌خوانند.

این قطعنامه امریکایی که طرح اولیه آن از سوی سناتور بن کاردین و سوزان کالینز پیشنهاد شد، با حمایت ۸۷ سناتور مجلس سنای امریکا به تصویب رسیده است.

گفتنی است، تاکنون بیش از ۱۰۰ کشور جهان به طور رسمی کشور مستقل فلسطین را براساس مرزهای پیش از جنگ اسرائیل و اعراب و اشغال سرزمین‌های بیت‌المقدس، کرانه باختری و نوار غزه به رسمیت شناخته‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر