1

ایران پرچمدار مدیریت جدید جهانی در دنیا است

  • کد خبر : 40292
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸

محمدرضا رحیمی گفت:اگر آمریکا این هزینه را برای اصلاح زندگی مردم دنیا می‌کرد، به طور حتم مورد احترام ملت‌های جهان می‌شد.

افق(ofoghnews.ir): معاون اول رییس جمهور آغاز ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد را پرچمداری چینش مدیریت جدید جهانی در دنیا عنوان کرد.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه جشنواره علم و عمل که صبح امروز (دوشنبه) در محل مصلی تهران برگزار شد، با اشاره به برگزاری این جشنواره و نمایش آخرین دستاوردهای دانشمندان ایرانی، گفت: حقیقتاً تمام خستگی جلسات گوناگون اجلاس عدم تعهد با دیدن دستاوردهای شما عزیزان از تن من بیرون شد.

وی افزود:‌ من خدا را شاکرم که این توفیق الهی نصیب من شده است تا شما را زیارت کنم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در تهران، گفت: شاید بد نباشد که در اینجا و برای شما عزیزان مختصری درباره این اجلاس و تاریخ جنبش عدم تعهد صحبت کنم.

رحیمی گفت:‌ در گذشته و زمانی که دنیا میان دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود، کشورهایی که نه به این دو بلوک متصل نبودند، تلاش کردند تا با تشکیل اجتماعی مصالح خود را از آسیب این دو قدرت بزرگ دور کنند.

وی افزود: این مردان بزرگ طرح خود را به سایر کشورها ارائه کردند و اولین جلسه این اجلاس را تشکیل دادند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: از آن زمان تاکنون و هر ۳ تا ۴، سال یکبار این اجلاس تشکیل می‌شود تا اینکه نوبت به جمهوری اسلامی ایران رسید.

رحیمی گفت: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آمریکا یکه‌تاز عرصه سیاسی دنیا شد و مانند یک غول بی‌شاخ و دم در آمد که نه برای شرافت و نه کرامت انسان‌ها هیچ اهمیتی قائل نبود.

وی با اشاره به حملات آمریکا به افغانستان، عراق و پاکستان، گفت: این کشورهای غیر متعهد برای مقابله با زیاده‌خواهی آمریکا و دوستان آنها همانند انگلیس و کانادا به دنبال یک پرچم‌دار می‌گشتند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: البته باید به این نکته اشاره کرد که راه آمریکا و دوستان آن راه شیطان است و برای آن نیز هزینه می‌کند. اگر آمریکا این هزینه را برای اصلاح زندگی مردم دنیا می‌کرد، به طور حتم مورد احترام ملت‌های جهان می‌شد.

رحیمی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: تمام کشورها امروز از آمریکا و قلدری‌های آن بیزار و خسته هستند و به دنبال یک نمونه برای خود می‌گردند.

وی افزود: امروز نکته‌ای که هم دوست و هم دشمن به آن اقرار دارند این است که جمهوری اسلامی ایران یک بی تعهد واقعی است که امروز نیز ریاست این اجلاس به دست ایران افتاده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه اجلاس عدم تعهد به باشکوهترین شکل ممکن برگزار شد، ادامه داد: کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا هر کاری در دنیا انجام دادند تا این اجلاس انجام نشود، سران کشورها را ترساندند تا به جمهوری اسلامی ایران سفر نکنند اما به لطف خدا رکورد حضور هیئت‌های عالی در این اجلاس شکسته شد و ما بیش از ۷ هزار میهمان در این اجلاس داشتیم.

رحیمی گفت: حضور ایران در رأس اجلاس عدم تعهد زمینه شکل‌گیری یک مدیریت جهانی را فراهم می‌کند. مدیریتی که نماد و پرچمدار آن اندیشه حضرت امام خمینی (ره) و حالا نیز در اختیار مقام معظم رهبری است.

وی افزود: این مدیریت، مدیریت یک بخش، یک مؤسسه و یا یک سازمان نیست، مدیریتی در عرصه جهانی است و ما باید از این امکان حداکثر استفاده را داشته باشیم چرا که امروز تمام کشورها باور دارند پرچمدار عرصه مدیریت جهانی جدید جمهوری اسلامی ایران است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ضرورت آمادگی‌های داخلی برای برقراری این مدیریت ادامه داد: ما نباید در داخل کشور خود را درگیری کارهای کوچک کنیم بلکه باید به مصالح بزرگتر فکر کنیم. هیچکس شکی درباره سیاست کشورهای غربی و به خصوص انگلیسی‌ها برای ایجاد دوگانگی در داخل کشور ندارد و جایی نیست که انگلیسی‌ها در آن پا گذاشته باشند و اختلاف در داخل آن رسوخ نکرده باشد.

رحیمی گفت: این درحالی است که خود غربی‌ها اختلافات قومی بسیار عمیق‌تری نسبت به ما دارند.

وی افزود: ما باید با حفظ اتحاد و وحدت در مقابل این قدرت‌ها ایستادگی کنیم و شما ملت بزرگ ایران نیز باید کمک کنید که پرچم جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی افراشته باقی بماند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تحریم‌ها و موانع کشورهای غربی بر ضد ایران از ابتدای انقلاب اسلامی، گفت: ما از اول انقلاب تحریم بودیم و تمام منابع ما در طول ۸ سال صرف جنگ تحمیلی شد، گرچه جنگ نعماتی نیز برای ما داشت، اما نزدیک به یک هزار میلیارد دلار به ما خسارت زد.

رحیمی گفت: پس از آن نیز منابع کشور صرف بازسازی خرابی‌های جنگ شد اما با این حال ما توانستیم به حداکثر پیشرفت دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه خصومت کشورهای غربی به خاطر بمب هسته‌ای نیست، افزود: بالاترین مدرک درباره این مسئله اظهارات مقام معظم رهبری درباره حرمت ساخت بمب هسته‌ای است، آیا بمب‌های هسته‌ای توانست جلوی فروپاشی شوروی سابق را بگیرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره رشد پیشرفت علمی ایران، گفت: امروز سرعت پیشرفت علمی ایران چندین برابر متوسط جهانی است، ما در شرایط تحریم توانستیم به قدرت هفدهم اقتصادی دنیا تبدیل شویم. در سدسازی جزو ۵ کشور اول دنیا هستیم. ما در تحریم ساخته شدیم و اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه بتوانیم در شرایط تحریم پیشرفت کنیم.

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به برخی از خواسته‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: دولت دوست دارد تا به تمام خواسته‌های شما عزیزان پاسخ دهد اما امکانات ما محدود است، درآمدها مشخص است و برطبق قانون بودجه ما نمی‌توانیم خارج از آن حرکت کنیم.

رحیمی گفت: با این حال دولت تمام تلاش خود را برای تأمین امکانات و بودجه‌های لازم در این خصوص خواهد داشت البته باید توجه کرد که دخالت نیز در کار دولت بسیار زیاد است.

وی افزود: به عنوان مثال یک مقام غیر مسئول با مصاحبه خود، رابطه ما را به کشورهای همسایه به هم زد درحالی که برای شکستن تحریم‌ها یکی از مهمترین کارهای ما ارتباط با همسایگان است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به حمایت از دولت از تولیدات داخلی گفت: شما تمام کالاهایی که در داخل تولید می‌شود را به ما بدهید تا ما جلوی واردات آن را بگیریم تا همه مجبور شوند آن را از شما تهیه بکنند.

رحیمی درباره حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص گمرک نیز گفت: متاسفانه مشکلات ما در گمرک بسیار زیاد است، البته نه اینکه این مشکلات در داخل گمرک باشد، بلکه بسیاری از آنها از بیرون به ما تحمیل می‌شوند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اشتیاق رئیس جمهور برای حضور در این جلسه، گفت: متاسفانه آقای رئیس جمهور به دلیل خستگی زیاد برگزاری اجلاس عدم تعهد نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کنند و من حامل پیام گرم آقای رئیس جمهور برای شما هستم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=40292

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر