2

طبق قولمان ظرفیت مترو و اتوبوس را افزایش داده‌ایم

  • کد خبر : 41186
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷

مشکلات امروزمان در مقابل مشکلاتی که در زمان جنگ داشتیم قابل قیاس نیست و ما این مشکلات را با عقلانیت و مقاومت برطرف می‌کنیم

شهردار تهران با اشاره به اهمیت مترو خطاب به کارکنان مترو، گفت: نقش شما در خدمت‌رسانی به مردم دیده نمی‌شود، اما درست مثل سلامتی که تا وقتی هست، هست و وقتی که به خطر می‌افتد و یا متوقف می‌شود تازه اهمیت آن نمود پیدا می‌کند، کار شما هم در زمان توقف کار مترو دیده می‌شود.

سید محمدباقر قالیباف امروز در حاشیه مراسم پیوستن ۷۰ واگن یک طبقه و ۲۰ واگن دو طبقه به ناوگان متروی تهران، با اشاره به آغاز مهر و جنب و جوش مدیریت شهری برای آن، گفت: عوامل شهرداری از ۴۵ روز قبل برای آماده سازی بخش‌های مختلف شهر و حمل و نقل عمومی فعال بوده‌اند و به خصوص برای آماده سازی مدارس و نیازهای کودکان در شروع مهر اقدامات لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این کارها جزو وظایف ما نیست، اما ما با عشق و بدون رفتار اداری، بسیاری از آنها را انجام می‌دهیم، اظهار کرد: طبق قولمان ظرفیت مترو و اتوبوس را افزایش داده‌ایم و سرویس مدارس و سلامت و ایمنی آنها را طبق تعهدمان انجام داده‌ایم.

شهردار تهران با بیان اینکه هیچ مشکلی نیست که تاب مقاومت در برابر عقلانیت و مقاومت ما را داشته باشد، گفت: مشکلات امروزمان در مقابل مشکلاتی که در زمان جنگ داشتیم قابل قیاس نیست و ما این مشکلات را با عقلانیت و مقاومت برطرف می‌کنیم.

قالیباف تاکید کرد که به نظر می‌رسد دغدغه برای رفع مشکل اعتبارات مترو که در گذشته بوده، هم اکنون هست و ظاهرا همچنان هم وجود دارد، اما ما به خاطر سختی کار و مشکلات و نیازی که داریم کار را روی زمین نمی‌گذاریم و بدون بیان این مشکلات به کارمان ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال حجم بیشتری از واگن‌ها و اتوبوس‌ها برای حمل و نقل عمومی اضافه خواهند شد، تاکید کرد که برنامه تحویل ۲۰ کیلومتر مترو برای امسال نیز در دستور کار قرار دارد، اما در این میان پروژه‌های مهمی مثل بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه دو طبقه صدر و تونل نیایش، ادامه بزرگراه آزادگان و یا دریاچه چیتگر در غرب و در کنار همه اینها خدمات شهری، آسفالت خیابان‌ها، پسماند آن و سایر اقدامات فرهنگی اجتماعی شهرداری متوقف نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین پس از حرکت نمادین یکی از قطارها و ورود به خط مترو در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه این واگن‌ها از مجموع واگن‌هایی است که چندی پیش با ۶۰۰ میلیون یورو از گمرک ترخیص کردیم و باید ۵۰ درصد این اعتبار را دولت پرداخت می‌کرد اما مجبور شدیم صد در صد آنرا خودمان پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مدیرعامل شرکت مترو اعلام کرده که برای تحقق وام‌‌های مترو مجبور به گرو گذاشتن خانه خود شده است، آیا تا این حد مشکلات مالی فشار آورده؟ تصریح کرد: به نظر من مطرح کردن چنین مسائلی غیر از جنجال، اثر دیگری ندارد و مشکلات را برای ما تبدیل به پول نمی‌کند و بهتر است پیگیری آن را از طریق قوانین، دستگاه‌های ذیربط و مجلس ادامه دهیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی دررابطه با افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در نیمه دوم سال گفت: فعالیت آزمایشی خط ۵ اتوبوس‌های BRT با استقبال خوبی مواجه شده و در نیمه دوم سال سهم بیشتری برای خطوط BRT در نظر می‌گیریم چرا که معتقدیم ۱۰ خط تصویب شده برای اتوبوس‌های تندرو در طرح جامع شهر تهران برای شهر تهران جوابگو خواهد بود. در عین حال برنامه تحویل ۲۰ کیلومتر خطوط مترو در سال جاری با تحویل بخش قابل توجهی از خط ۳ مترو تهران محقق می‌شود و بخشهای زیادی از شهر تهران از نعمت مترو برخوردار خواهند شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با درآمدهای شهرداری از محل پرداخت جریمه‌ها و تخلفات راهنمایی و رانندگی گفت: طبق قانون بخشی از جریمه‌ها و تخلفاتی که در این چند سال و در حال حاضر در درون و برون شهر اتفاق افتاده باید به شهرداری‌ها اختصاص یابد، اما متاسفانه در سال گذشته و امسال این درآمدها تخصیص نیافته؛ این محل درآمدی بر خلاف دیگر محل‌های درآمدی کاملا صریح و روشن، سهم شهرداری را روشن کرده است و پس از ورود به خزانه باید سهم شهرداری نیز اختصاص یابد، اما جای گلایه وجود دارد که هنوز این درآمدها محقق نشده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41186

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر