1

اگر افراد جامعه با ذکر خدا آرام شوند، جامعه آرام می شود

  • کد خبر : 41932
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱

از هیچ کمکی برای اعزام جامعه هدف سازمان بهزیستی به زیارت عتبات عالیات در ایران و عراق دریغ نخواهیم کرد.

قایم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که ذکر خدا آرامش بخش دل هاست، گفت: زیارت درجه کاملی از ذکر خداست.
ˈمجید دوستعلیˈروز-چهارشنبه- در همایش علمی نقش زیارت در ایجاد و ارتقای سلامت روان جامعه افزود:ذکر خدا سه مرتبه لسانی، قلبی و عملی دارد که در زیارت هر سه این مراتب وجود دارند.

وی انسان را متشکل از دو بعد فیزیکی و معنوی دانست و ادامه داد: اگر ظرف معنوی پر نشود، انسان همواره نگران و مضطرب خواهد بود.

قایم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان این که آرامش در بارگاه رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) نشان دهنده ذکر بودن زیارت است، اضافه کرد: در زیارت باید به حق کسی که زیارت می شود شناخت داشت.

وی برطرف شدن اندوه و بخشودگی گناهان را آثار زیارت برشمرد و گفت: ترس از گذشته و آینده، ترس از بلاها، جنگ ها، پوچ گرایی و ترس از قدردانی نشدن منشا نگرانی های انسان است در حالی که ذاکر خدای متعال از این ترس ها رهاست و همه تقاضاهایش را متصل به حق می کند.

دوستعلی تاکید کرد: اگر افراد جامعه با ذکر خدا آرام شوند، جامعه آرام می شود و این گونه سلامت روان جامعه ارتقا می یابد.

وی با بیان این که جامعه هدف سازمان بهزیستی، گروه خاصی هستند که خدمت به آن ها بسیار ارزشمند است،تصریح کرد:اعزام این افراد به زیارت، دعایی را برای دست اندرکاران به همراه دارد که تشعشات آن تمام خدمت کاران را فرا خواهد گرفت.

قایم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:از هیچ کمکی برای اعزام جامعه هدف سازمان بهزیستی به زیارت عتبات عالیات در ایران و عراق دریغ نخواهیم کرد.

بر اساس گزارش خبرنگار ما، سازمان بهزیستی در سال ۹۰، توانسته است تعداد ۱۲ هزار نفر از افراد تحت پوشش خود را به زیارت امام رضا(ع) در مشهد مقدس و تعداد ۵ هزار نفر را به زیارت عتبات عالیات در عراق اعزام نماید.

هم چنین قرار است این سازمان در سال ۹۱ تعداد این زایران را برای کربلای معلی و نجف اشرف را به ده هزار نفر و زایران رضوی را به ۲۰ هزار نفر افزایش دهد.

همایش علمی نقش زیارت در ایجاد و ارتقای سلامت روان جامعه از سری برنامه های دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که به مناسبت دهه کرامت و به همت سازمان بهزیستی کل کشور در تالار هفده شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این همایش که رییس سازمان بهزیستی و مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری نیز در آن حضور داشتند به شش نفر از برگزیدگان مقالات جوایزی اهدا شد.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر