2

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: از آثار فاخر دینی حمایت ویژه می کنیم

  • کد خبر : 42106
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۸:۵۳

سید محمد حسینی، در حاشیه رونمائی از نفیس ترین نسخه نهج البلاغه از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از آثار فاخر دینی همچون نهج البلاغه نفیس خبر داد

به گزارش خبرنگار افق سید محمد حسینی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی در حاشیه مراسم رونمایی از نفیس ترین نهج البلاغه دنیا با حضور در جمع خبرنگاران در این مورد اظهار داشت: شاهد رونمایی نهج البلاغه نفیسی بودیم که از دوره قاجار باقی مانده و با تلاش هنرمندان آماده و در معرض دید قرار گرفت.

وی ادامه داد: از قدیم هم همین گونه بوده که هنرمندان ما سعی کردند که با خطاطی زیبا شبیه به این نمونه را ارائه دهند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار افق در خصوص حمایت از آثار دینی  اظهار داشت: وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی مساعدت ویژه ای از آثار فاخر دینی همچون  نسخ نهج البلاغه نفیس می کند

حسینی با بیان اینکه که نهج البلاغه بعد از قرآن کتاب ارزشمندی است اظهار داشت: تمام کلمات آن مورد استفاده ما قرار می‌گیرد و امروز کشور ما به لحاظ خوش نویسی و خطاطی از جایگاه بالایی برخوردار است و شاهد برجستگی هنرمندان ایرانی در این زمینه هستیم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص کاریکاتور موهن روزنامه شرق اظهار داشت: کاریکاتوریست روزنامه شرق سابقه قبلی هم داشته و  بعید است که در این هفته دفاع مقدس بگوید که بدون قصد و نیتی این تصویر را کشیده است.

وی افزود: این کاریکاتور جفایی است بر مردم و رزمندگان اسلام، ما طرفدار آزادی بیان در مطبوعات هستیم اما احساسات، عواطف، اصول و ارزش‌های انسانی نباید ندیده بگیریم.

حسینی با تاکید بر اینکه رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس افتخار ملت هستند، بیان داشت: این کار کاریکاتور واکنش‌های زیادی را در پی داشت و اگر برخورد نمی‌کردیم استمرار آن مشکل ایجاد می‌کرد، در شرایطی که فیلم آمریکایی منتشر و بر علیه مسلمانان در سراسر دنیا واکنش نشان داده شده است نباید در داخل کشور شاهد این گونه حرکات باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=42106

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر