1

سیاست کلی ایران در رابطه با آمریکا همچنان مثل گذشته است

  • کد خبر : 42159
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: منافقین دوره‌گردهای سیاسی هستند که ابتدا در دامن صدام حسین و اکنون در دامن آمریکا قرار دارد

افق(ofoghnews.ir): مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تأکید بر اینکه سیاست کلی جمهوری اسلام ایران در رابطه با آمریکا همچنان مثل گذشته است گفت: هیچ تصمیمی بر تغییر این سیاست گرفته نشده است.

علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری صبح امروز شنبه در مراسم افتتاحیه  آغاز سال تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر خارج کردن نام منافقین از لیست تروریست‌ها از سوی آمریکا اظهار داشت: این مسئله نشان دهنده درماندگی سیاسی آمریکاست که گروهی را که خود اذعان می‌کند تروریست هستند، از لیست تروریست‌ها خارج کرده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: منافقین دوره‌گردهای سیاسی هستند که ابتدا در دامن صدام حسین و اکنون در دامن آمریکا قرار دارد و این نشان می‌دهد که آمریکا در مسئله غرب آسیا (خاورمیانه) به بن‌بست رسیده است.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر مذاکره ایران با ۱+۵ یادآور شد: ایران هیچ موقع از مذاکره خودداری نکرده است و هرگاه ‌آنها حاضر باشند که مذاکره کنند جمهوری اسلامی ایران آمادگی مذاکره را دارد.

ولایتی تصریح کرد: دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز همواره آمادگی خود را برای شرکت در مذاکرات اعلام کرده چراکه این سیاست ثابت جمهوری اسلامی است.

ولایتی همچنین درباره سیاست ایران در مذاکرات خاطرنشان کرد: مطلوب جمهوری اسلامی این است که ما حق استفاده صلح ‌آمیز از انرژی هسته‌ای را بر اساس قرارداد NPT داریم و به آن متعهد هستیم؛ و باید به ایران اجازه داده شود به چرخه صلح آمیز هسته‌ای دست یابد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا سیاست ارتباط جمهوری اسلامی ایران به آمریکا تغییر کرده است گفت: سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا همچنان مثل گذشته است و هیچ تصمیمی بر تغییر این سیاست در نظام جمهوری اسلامی نگرفته نشده و ایران در سیاست‌های استوار گذشته خود پایبند است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=42159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر