2

باید برای ازدواج و طلاق آموزش‌ھای اجباری بگذاریم

  • کد خبر : 42997
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۷

در حال حاضر ما چقدر به ھمسرانی که در شرف طلاق و جدایی ھستند و فرزند دارند آموزش زندگی طلاق گرفته شده ھمراه با فرزند را داده‌ایم و یا به آنھا آموزش رفتار با فرزندی را داده‌ایم که پدر و مادر او ھستند در حالی که زن و شوھر نیستند.

رییس کلینیک سلامت خانواده گفت: مشکلی که ما در حال حاضر در ارتباط با مباحث خانوادگی و تبلیغات ماھواره‌ای داریم، تجھیزات نیست و قطعاً عدم درک ھمسر نسبت به ماھیت زن است.

سید کاظم فروتن رییس کلینیک سلامت خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره نقش رسانه بر کاھش مشکلات خانوادگی اظهار داشت: در مسایل خانوادگی رسانه جزیی از سیاست‌ھای اجرایی مملکت است. یعنی ما نمی‌توانیم فقط به موضوع رسانه توجه کنیم و برای آن مسوولیت‌ھایی در ارتباط با خانواده در نظر بگیریم و شرح وظایف تعریف کنیم، ولی بقیه ارگان‌ھا و تشکیلات سیاستگذاری‌ھای مملکت را از آن جدا بدانیم. در این صورت به ھیچ نتیجه‌ای نخواھیم رسید چون رسانه در واقع می‌خواھد یک فرھنگ را مطرح کند.

وی در ادامه گفت: ما معتقدیم رسانه‌ھا یک دانشگاه ھستند و می‌خواھند موضوعی را آموزش دھند. رسانه فقط می‌تواند پیام منتقل کند و مساله مھم این است که جایگاه اجرایی کردن پیام کجاست؟ آیا ما زمینه‌ھای اجرایی شدن آن را فراھم کرده‌ایم؟ اگر ما در رسانه‌های مساله نیازھای زن و مرد را مطرح کردیم، یا بحث مشکلات و ریشه‌ھای مشکلات را مطرح کردیم و خانواده و ھمسران ھم متوجه موضوع شدند، برای رفع مشکلات خود به چه مراکزی باید مراجعه کنند. ما به طور ویژه چه اشخاص و متخصصانی را در کشور داریم که در زمینه مسایل و مشکلات ھمسران با توجه به فرھنگ ایرانی و اسلامی به درستی ھدایت کنند.

فروتن در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین ما نمی‌توانیم بگوییم که رسانه به‌طور مستقل باید چه کار کند و معتقدیم رسانه در یک مجموعه‌ای باید تصمیم گیری و برنامه‌ریزی کند که به سیاست گذاری‌ھای کلان کشور مربوط می‌شود.

رییس کلینیک سلامت خانواده در ادامه افزود: اگر ما بتوانیم یک شورای عالی خانواده و مدیریت واحد خانواده را در کشور با حضور سران قوا، نمایندگان قوا، دست اندرکاران سازمان‌ھا و نھادھای مرتبط داشته باشیم و سیاست‌ھای مربوط به نیازھا، اختلافات، طلاق و مشکلاتی که در ارتباط با ازدواج و ادامه زندگی و حتی مسایل مربوط به بعد از طلاق را تعیین کنند، آن وقت می‌توانیم نقش رسانه را نیز مشخص کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه گاھی اوقات باید برای ازدواج و طلاق آموزش‌ھای اجباری بگذاریم، اظھار داشت: در حال حاضر ما چقدر به ھمسرانی که در شرف طلاق و جدایی ھستند و فرزند دارند آموزش زندگی طلاق گرفته شده ھمراه با فرزند را داده‌ایم و یا به آنھا آموزش رفتار با فرزندی را داده‌ایم که پدر و مادر او ھستند در حالی که زن و شوھر نیستند.

رییس کلینیک سلامت خانواده ادامه داد: نکته دیگر در مورد بعد منفی رسانه‌ھا، مثل تبلیغاتی که در اینترنت و ماھواره وجود دارد که در بسیاری از موارد دارای ظاھری بسیار زیبا و فریبنده و باطنی دروغین ھستند و داروھا، لوازم و وسایلی را تبلیغ می‌کنند و در واقع باعث تغییر تصویر ذھنی فرد نسبت به بدنش می‌شود و فرد تصور می‌کند که انسان سالمی نیست. آن‌ھا به طریق که ایجاد نیاز در افراد، لوازم و داروھای خود را به فروش می‌رسانند و میلیون‌ھا سود اقتصادی خواھند داشت.

سید کاظم فروتن، رییس کلینیک سلامت خانواده در پایان اظھار داشت: مشکلی که ما در حال حاضر در ارتباط با مباحث خانوادگی و تبلیغات رسانه‌ای و ماھواره‌ای داریم، تجھیزات نیست و قطعا عدم درک ھمسر نسبت به ماھیت زن است. پس چون افراد از این طریق نمی‌توانند مشکل خود را بیابند، به غلط تصور می‌کنند که گمشده خود را در این تبلیغات خواھند یافت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=42997

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر