1

وقت ملاقات ندادیم رفت دنبال سوال از رئیس جمهور

  • کد خبر : 45546
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴

چند نفری می خواهند کاندید ریاست جمهوری شوند که از میان آنها یک نفر رئیس جمهور شود که شاید هم نشود اما با ضربه زدن به دولت مشکلات را افزایش می دهند.

محمدرضا رحیمی صبح سه شنبه در همایش سراسری توسعه آموزش های فنی وحرفه ای و کارو دانش در افق ۱۴۰۴ با بیان این مطلب افزود: دوستی از ما وقت ملاقات خواست این وقت به او داده نشد. می رود طرح سئوال از رئیس جمهور را امضا می کند. مگر الان وقت سئوال است که شما طرح سئوال از رئیس جمهور را امضا می کنید؟
وی افزود: شرایط کشور خوب نیست و تحریم ها شرایط را برای ما سخت تر کرده است. البته مشکلات درون کشور بیشتر است.
رحیمی با بیان اینکه نباید با دشمن شریک شد تصریح کرد: چند نفری می خواهند کاندید ریاست جمهوری شوند که از میان آنها یک نفر رئیس جمهور شود که شاید هم نشود اما با ضربه زدن به دولت مشکلات را افزایش می دهند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تحریم ها تصریح کردکشورهایی همچون آمریکا و اسرائیل و دیگر نوکرانشان همچون کانادا که سفارتشان در ایران تعطیل شده است وقتی می بینند کاری از دستشان بر نمی آید اموال ما را در سفارتخانه توقیف می کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: اکنون ستادی با عنوان ستاد تدابیر ویژه اقتصادی تشکیل شده که مشکلات را بررسی کند و راهکارهای لازم را اتخاذ کنند. اما در داخل کشور گویی جشن است و هر کسی از راه می رسد می خواهد ضربه ای به دولت بزند.

رحیمی گفت: آمریکا اذعان دارد که ایران خود به قدرتی تبدیل شده است و این را بارها و بارها اعلام کرده است.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش جایگاه مهمی در کشور و مملکت دارد خاطرنشان کرد: نقش آموزش و پرورش انکارناپذیر است و صدا و سیما، روزنامه ها ، مسئولان و دستگاههای مختلف باید بدانند که آموزش و پرورش پایه و اساس زندگی آنها است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: اگر امروز به رتبه اول علمی در خاورمیانه نرسیده ایم به این معنی است که مسئولان از نقش آموزش و پرورش غفلت کرده اند. اگر این موضوع به خوبی درک شود تا ۱۰ – ۱۲ سال آینده به رتبه نخست علمی در خاورمیانه تبدیل می شویم

وی با اشاره به نقش و جایگاه هنرستانها گفت: هنرمندان کسانی هستند که دست به تولید آثاری می زنند و دیگران از آن عاجزند اما هنر هنرمند باید در جامعه مفید باشد. هنر بی ارزش به درد جامعه نمی خورد.

رحیمی تصریح کرد: یکی از دردهای ما این است که مسئولان به نقش اساسی آموزش و پرورش در اداره مملکت اعتراف نمی کند. آموزش و پرورش در این دولت با اجرای سند تحول بنیادین غوغا کرده است.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: تاسیس ۱۲۰۰ هنرستان در طول یک سال کار بزرگی است و قطعا آثار این اقدامات در آینده نزدیک در جامعه هویدا خواهد شد. در حال حاضر ۱۲-۱۳ میلیون دانش آموزان و ۴-۵ میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که امکان استخدام همه آنها نیست.

به گفته رحیمی، بسیاری از این افراد می توانند از طریق مهارت آموزی در هنرستانها جذب بازار کار شده و نقش موثری در کاهش آمار بیکاری داشته باشند.

وی درباره تخصیص اعتبار ۳۱ میلیارد تومانی تجهیز هنرستانها خاطرنشان کرد:امسال دولت با توجه به فشارهای درونی و بیرونی بدشانسی آورد. ۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستانها با توجه به نقش موثر آنها در بازار کار رقمی نیست اما آموزش و پرورش باید دو، سه ماه صبر پیشه کند تا بتوان این اعتبار را به آنها اختصاص داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=45546

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر