1

حرکت امام حسین(ع) از ابتدا شفاف بود و کاملاً هدفمند

  • کد خبر : 47999
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶

آیت‌الله امامی کاشانی گفت:در دنیای امروز بیداری‌هایی اتفاق افتاده است و مردم نیز حرکت‌هایی را انجام می‌دهند، اما این حرکت‌ها باید شفاف باشد

خطیب امروز نماز جمعه تهران وقایع غزه را محکی برای شناسایی حامیان و دشمنان رژیم صهیونیستی در جهان امروز اسلام عنوان کرد.

افق(ofoghnews.ir) ‌آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب امروز نماز عبادی سیاسی جمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به اینکه امروز حرکت امام حسین (ع) در مسیر مستقیم باید الگویی برای ما باشد، گفت: حرکت امام حسین(ع) از ابتدا شفاف بود و کاملاً هدفمند و این حرکت معنادار تکیه آن بر ولایت الهی بود.

وی افزود: به همین دلیل این حرکت به نتیجه رسید به خاطر اینکه شفاف بود و شفاف نیز حرکت کرد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: خدا رحمت کند امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را که ایشان هم در مورد نظام حاکم بر ایران، جمهوری اسلامی را بدون یک کلمه زیاد و یا یک کلمه کم ذکر کردند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه نفس قدسی حضرت امام سبب حرکت مردم در انقلاب شد و همچنان نیز آن را به پیش می‌برد، گفت: در دنیای امروز بیداری‌هایی اتفاق افتاده است و مردم نیز حرکت‌هایی را انجام می‌دهند، اما این حرکت‌ها باید شفاف باشد باید مبدا و مقصد آن مشخص باشد لذا کشورهایی که بیدار شدند و حرکت کرده‌اند، باید به این مسئله توجه کنند که باید مبدا و انتهایی را برای خود تعیین کنند و با تکیه بر خدا به پیش بروند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند، نمونه خوبی برای تمام این حرکت‌ها باشد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در بحث غزه و جنگ ۸ روزه آن تمام استکبار جهانی و برخی از کشورهای منطقه از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: در اینجا ملت‌ها باید توجه بکنند چرا که این مسئله یک محک بود که چه کسانی ضد رژیم صهیونیستی‌ هستند و چه کسانی به صهیونیست‌ها کمک کرده‌اند.

وی افزود: مشخص شد که چه کشورهای عربی و چه کشورهای اسلامی و استکبار جهانی در چه خطی هستند. آنها نشان‌ دادند که همه در خط رژیم صهیونیستی هستند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: در مقابل تمام کشورهایی که در مورد مسئله سوریه حرکت کرده بودند، به اسرائیل و رژیم صهیونیستی کمک کردند.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به بحث کمک‌های تسلیحاتی برخی کشورها به تروریست‌های سوری گفت: با اتفاقات غزه مشخص شد که این کشورها در مقابل اسرائیل چه موضعی دارند و چگونه رفتار می‌کنند.

وی افزود: امروز که حرکت‌هایی در دنیا در جهت بیداری اتفاق می‌افتد مردم کشورهای اسلامی باید به این نکته توجه بکنند که در این میدان مردود نشوند، اگر جهان اسلام حرکت بکند دیگر استکبار جهانی نمی‌تواند از این بدمستی‌ها در جهان اسلام انجام بدهد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به نقل یکی از اندیشمندان مصری از حرکت امام حسین(ع) گفت: حرکت امام حسین(ع) می‌تواند الگویی برای تمام کشورهای اسلامی باشد.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، گفت: حقیقتا بسیج معجزه‌ای از طرف امام راحل بود که برای خدمت به انقلاب ایجاد شد.

وی افزود: جوانان ما حضرت علی‌اکبر را مورد توجه خود قرار دهند و آن را الگویی برای ثبت کردن عمر خود به انقلاب اسلامی قرار دهند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به بحث وحدت در جامعه امروز گفت:‌ وحدت و انسجام ملت ایران بسیار ضروری است، به عنوان مثال در مسئله سؤال از دولت و مسائلی که بین مجلس شورای اسلامی و دولت پیش آمده است، رهبر معظم انقلاب خواستار توقف آن شده‌اند چرا که این مسئله نقل مجلس بیگانگان خواهد شد.

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: توجه به امر وحدت و انسجام بسیار ضروری است و انشاءالله محور وحدت نیز حول مقام ولایت خواهد بود و انشاءالله این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت امام عصر (عج) متصل خواهد شد.

به گزارش فارس‌،‌ آیت‌الله امامی کاشانی طی سخنانی در خطبه اول نماز جمعه ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با یادآوری مصائب امام حسین(ع) در روز عاشورا گفت: باطن حادثه عاشورا نامحدود است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47999

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر