4

قتل در خوابگاه دانشجویی+تصاویر

  • کد خبر : 50288
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸

زن مرحومه ام زیبا و باهوش نبود اما بسیار ثروتمند بود. بدون تردید عاقلانه ترین تصمیم زندگی ام ازدواج با او بوده است.

روز دانشجو، روز رستاخیز اندیشه‏ هاست؛ روز علم‏دوستی و حقیقت‏پرسی، روز طلوع اندیشه‏ های ناب. روزی است که ثابت می‌شود دانشجو وجدان بیدار جامعه است. به مناسبت روز دانشجو، شبکه ایران به معرفی دو اثر تازه از داستان هایی که با محوریت موضوع دانشجو و دانشگاه منتشر شده، می پردازد.

** قتل در خوابگاه دانشجویی
کتاب «قتل در خوابگاه دانشجویی» نوشته آگاتا کریستی به تازگی با ترجمه ای از مجتبی عبدالله نژاد توسط نشر هرمس در پیشخوان کتابفروشی ها قرار گرفته است. همانطور که خوانندگان آثار این نویسنده می دانند، کریستی نویسنده توانمندِ داستان های جنایی و ادبیات کارآگاهی بوده است. داستان‌های آگاتا کریستی، بخصوص آن دسته که در باره ماجراهای کارآگاه هرکول پوآرو و یا خانم مارپل هستند، نه تنها لقب «ملکه جنایت» را برای او به ارمغان آوردند بلکه وی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و مبتکرترین نویسندگانی که در راه توسعه و تکامل داستان‌های جنایی کوشیده‌اند نیز معرفی و مطرح نمودند. همچنین کریستی در کتاب رکوردهای گینس مقام اول در میان پرفروش‌ترین نویسندگان کتاب در تمام دوران‌ها و مقام دوم بعد از ویلیام شکسپیر در میان پرفروش‌ترین نویسندگان در هر زمینه‌ای را به خود اختصاص داده‌است. در ادامه به بخشی از متن کتاب اشاره شده است:
«پوآرو اخم هایش را توی هم کرد. خانم لمون؟ بله آقای پوآرو؟ از لحنش معلوم بود که خودش هم باورش نمی شود. چون خانم لمون با وجود قیافه کریهش کارمند قابلی بود و هیچوقت اشتباه نمی کرد. هیچوقت بیمار نمی شد، خسته نمی شد، ناراحت نمی شد، سمبل نمی کرد. درواقع موقع کار اصلا آدم نبود ماشین بود. بهترین منشی دنیا بود. از همه چیز خبر داشت. به همه کارها رسیدگی می کرد. کلا زندگی هرکول پوآرو را اداره می کرد و از این لحاظ هم مثل ماشین بود. نظم و برنامه ریزی شعار اصلی زندگی پوآرو بود. باوجود این امروز صبح خانم لمون در تایپ یک نامه ساده سه تا غلط داشت و بدتر از همه اینکه خودش هم نفهمیده بود که غلط تایپ کرده! خورشید از کدام سمت درآمده بود؟ »


** یک رمانس دانشگاهی مرگبار
«یک رمانس دانشگاهی مرگبار» نخستین اثر داستانی محمود سعیدنیا به شمار می‌رود که جایزه ملی ادبی بوشهر را در بخش رمان‌های منتشر نشده به دست آورده است. داستان رمان درباره‌ شخص کهنسالی است که به استقبال مرگی که دیر یا زود فرا‌خواهد رسید، با خود عهد می‌کند که هر شب تا بردمیدن آفتاب خود را در اتاقش حبس کند و بنویسد. در ادامه بخشی از این کتاب را می خوانید:
«زن مرحومه ام زیبا و باهوش نبود اما بسیار ثروتمند بود. بدون تردید عاقلانه ترین تصمیم زندگی ام ازدواج با او بوده است. اگر به تنبلی و بیکارگی دارودسته مذکری شامل من تامس رجینالد مکداک ایرلندی کوالای استرالیایی تنبل آفریقایی و ابلوموف روسی باشید و فاقد حتی ذره ای میل و مهارت برای کسب و درآمد و درعین حال برنامه ای هم برای مرگ بر اثر گرسنگی نداشته باشید انگاه عاقلانه ترین تصمیم زندگی تان با عاقلانه ترین تصمیم زندگی من حکم دو نیم یک سیب خواهد داشت…»
«یک رمانس دانشگاهی مرگبار» امسال در شمارگان دو هزار نسخه و قیمت چهار هزار و هشتصد تومان از سوی انتشارات حرفه هنرمند روانه بازار کتاب شده است.

شبکه ایران/سهیلا قربانی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=50288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر