7

حکم جلب مقدم مراغه ای صادر شد

  • کد خبر : 50607
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵

مقدم مراغه ای( نماینده سابق مجلس خبرگان) نه تنها به دادستانی نیامده بلکه نماینده دادستانی را نیز در منزل خود حبس کرده و فرار نموده است .مقداری مشروب ، مجله های جنسی ، چند قبضه اسلحه و ورق های قمار و مدارک دیگر در منزل ایشان به دست آمده است.

خبرگزاری فارس: حکم جلب نماینده به جرم فساد و جاسوسی

رخدادهای ۱۸آذر۱۳۵۸

چکیده

رهبر انقلاب امروز با شورای صدا و سیما دیدار و تاکید کردند : قیام بر ضد حکومت اسلام، خلاف ضروری اسلام است. خلاف اسلام است بالضروره.قیام بر ضدِ حکومت اسلامی در حکم کفر است. بالاتر از همه معاصی است. امام خمینی گفتند : در یک همچو موقعیتی که ما هستیم هر ندایی که برخلاف پیدا بشود، هر ندایی که موجب تضعیف بشود، این ندا از کفر است .

رهبر انقلاب همچنین با اشاره به حمایت گروهک فرقان و چریک های فدایی خلق از آشوبگران آذربایجان گفتند : هر گروهی را می توان از حامیانش شناخت .

بعد از ظهر امروز و به دنبال پس گرفته شدن رادیو و تلویزیون تبریز توسط نیروهای مردمی این مرکز برنامه های خود را از ساعت ۵بعد از ظهر با پیام رئیس دادگاه انقلاب اسلامی این شهر آغاز کرد .

مجلس ترحیم پاسداری که چند روز پیش در منزل آیت الله شریعتمداری به شهادت رسید در یکی از مساجد تبریز برگزار شد و در این مجلس صدها هزار تن از گروههای مختلف مردم بار دیگر با امام بیعت کردند .

رحمت الله مقدم مراغه ای تحت تعقیب دادسرای انقلاب قرار گرفت و حکم جلب وی از سوی آیت الله قدوسی دادستان انقلاب صادر شد . آیت الله قدوسی در این زمینه گفت : مقداری مشروب ، مجله های جنسی ، چند قبضه اسلحه و ورق های قمار و مدارک دیگر از منزل مقدم مراغه ای بدست آمده است .

آیت الله بهشتی در مصاحبه با خبرنگاران آلمام غربی گفت : اگر کشوری بعد از جنگ دوم جهانی هیتلر را پناه می داد موضع کشور شما و نیز سایر دول غربی چه بود ؟

حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور گفت : در صورت تامین امنیت همه پرسی قانون اساسی در ۷شهری که رفراندوم در آنها متوقف شده بود برگزار میشود .

نقش آفرینی آمریکا در غائله آذربایجان

رهبر انقلاب امروز با شورای صدا و سیما دیدار و تاکید کردند : غائله آفرینان قم از آمریکا دستور میگیرند .امام خمینی افزودند : الآن در آذربایجان، شما گمان نکنید که ملت آذربایجان از اسلام رویش را برگردانده. آنها همیشه توجه به اسلام داشتند. همیشه متوجه به مصالح کشور بودند. همیشه پیشقدم بوده است آذربایجان. همیشه خون جوانانشان را داده‎اند برای اسلام.

کارهایی که مسلمان نمی کند

رهبرانقلاب ادامه دادند : [می گویند ] آذربایجانی رفته است و تلویزیون را گرفته است. رفته است و استاندار را بیرون کرده است. این کارهایی است که مسلمان نمی‎کند. این کارهایی است که اشخاصی می‎کنند که توطئه‎گرند و از امریکا دستور می‎گیرند یا از جاهای دیگر دستور می‎گیرند. ملت آذربایجان همچو کاری نمی‎خواهد، نمی‎کند. و لهذا آنها فریاد می‎کنند، که ما اسلام را می‎خواهیم.

رهبر انقلاب امروز با شورای صدا و سیما دیدار و تاکید کردند : غائله آفرینان قم از آمریکا دستور میگیرند . الآن در آذربایجان، شما گمان نکنید که ملت آذربایجان از اسلام رویش را برگردانده. آنها همیشه توجه به اسلام داشتند. همیشه متوجه به مصالح کشور بودند. همیشه پیشقدم بوده است آذربایجان. همیشه خون جوانانشان را داده‎اند برای اسلام.

پرونده هایی که موجود است

امام خمینی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کردند : اینهایی که رفتند الآن تلویزیون را گرفتند و به خیال خودشان یک فتحی کردند، اینها همان دست‎نشانده‎هایی هستند که پرونده‎های بعضیشان موجود است.باید آذربایجانیها توجه داشته باشند. یک وقت تحت تأثیر واقع نشوند که خدای نخواسته برای آذربایجان یک لکه ننگی بشود تا ابد… آذربایجانی که همیشه طرفدار اسلام بود.

این مسئله قیام بر ضد اسلام است / هر گروهی را می توان از حامیانش شناخت

رهبر انقلاب افزودند :  این مسئله، قیام بر ضد اسلام است. قیام بر ضد دولت اسلام است. ما نمی‎خواهیم که خونریزی بشود. ما نمی‎خواهیم که برادرکشی بشود. والاّ این پوسیده‎ها که نمی‎توانند این کارها را انجام بدهند. امام خمینی با اشاره به حمایت گروهک فرقان و چریک های فدایی خلق از آشوبگران آذربایجان گفتند : هر گروهی را می توان از حامیانش شناخت .

رهبر انقلاب: این مسئله، قیام بر ضد اسلام است. قیام بر ضد دولت اسلام است. ما نمی‎خواهیم که خونریزی بشود. ما نمی‎خواهیم که برادرکشی بشود. والاّ این پوسیده‎ها که نمی‎توانند این کارها را انجام بدهند. امام خمینی با اشاره به حمایت گروهک فرقان و چریک های فدایی خلق از آشوبگران آذربایجان گفتند : هر گروهی را می توان از حامیانش شناخت .

قیام علیه حکومت اسلامی در حکم کفر است

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کردند : قیام بر ضد حکومت اسلام، خلاف ضروری اسلام است. خلاف اسلام است بالضروره. حکومت الآن حکومت اسلامی است. قیام کردن برخلاف حکومت اسلامی، جزایش جزای بزرگی است. این را نمی‎شود بگوییم که یک ملا عقیده‎اش این است که باید برخلاف حکومت اسلامی قیام کرد. همچو چیزی محال است، که یک ملایی بگوید؛ یک ملایی عقیده داشته باشد به این معنا که برخلاف اسلام باید عمل کرد؛ باید شکست اسلام را. اینها نسبت می‎دهند به بعضی از مراجع این مسائل را. دروغ است این حرفها. هرگز نخواهند گفت. قیام بر ضدِ حکومت اسلامی در حکم کفر است. بالاتر از همه معاصی است.(۱)

رادیو و تلویزیون تبریز آزاد شد

بعد از ظهر امروز و به دنبال بازپس گیری رادیو و تلویزیون تبریز توسط نیروهای مردمی، تلویزیون تبریز برنامه های خود را از ساعت ۵بعد از ظهر با پیام رئیس دادگاه انقلاب اسلامی این شهر آغاز کرد .استانداری آذربایجان شرقی نیز از نیروهای حزب خلق مسلمان پس گرفته شده است و نیروهای نظامی و انتظامی حفاظت از آن را بر عهده دارند .

آیت الله بهشتی در مصاحبه با خبرنگاران آلمان غربی گفت : اگر کشوری بعد از جنگ دوم جهانی هیتلر را پناه می داد موضع کشور شما و نیز سایر دول غربی چه بود ؟ ما به حضور سیاسی آمریکا در کشورمان خاتمه داده ایم و به امید خدا به قدرت اقتصادی آمریکا نیز در ایران خاتمه خواهیم داد .

از سوی دیگر ساعت ۸ امشب صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز تبریز برنامه های عادی خود را قطع کرد و اطلاع داد : گروهی مسلح قصد دارند این مرکز را اشغال کنند . گفتنی است با حضور مردم و نیروهای نظامی و انتظامی آشوبگران مرتبط با حزب خلق مسلمان نتوانستند رادیو و تلویزیون را اشغال کنند ولی در جریان تیراندازی ها ۲نفر کشته و تعدادی نیز مجروح شدند. (۲)

مردم تبریز با امام تجدید بیعت کردند

مجلس ترحیم پاسداری که چند روز پیش در منزل آیت الله شریعتمداری به شهادت رسید در یکی از مساجد تبریز برگزار شد و در این مجلس صدها هزار تن از گروههای مختلف مردم تبریز شرکت داشتند بار دیگر نسبت به رهبری امام اعلام وفاداری شد . آیت الله مدنی نماینده امام در تبریز نیز گفت : طرفداران انقلاب اسلامی مردمند که اکثریت قاطع جمعیت را تشکیل می دهند . (۳)

حکم جلب مقدم مراغه ای صادر شد

رحمت الله مقدم مراغه ای تحت تعقیب دادسرای انقلاب قرار گرفت و حکم جلب وی از سوی آیت الله قدوسی دادستان انقلاب صادر شد . دادستان کل انقلاب در این زمینه گفت : بر اساس گزارشی که به دادستانی انقلاب رسیده مدارکی در سفارت آمریکا به دست آمده است که مقدم مراغه ای دست به اعمالی زده که این اعمال در کشور ما به مخالفت با جمهوری اسلامی تعبیر شده است .

وی ادامه داد : مقدم مراغه ای نه تنها به دادستانی نیامده بلکه نماینده دادستانی را نیز در منزل خود حبس کرده و پس از آنکه درهای اتاق را بر روی وی قفل کرده فرار نموده است .آیت الله قدوسی گفت : نماینده دادستانی با شکستن در توانسته از منزل خارج شود ولی قبل از خروج به جستجو در اتاق ها پرداخته و مقداری مشروب ، مجله های جنسی ، چند قبضه اسلحه و ورق های قمار و مدارک دیگر بدست آورده است . وی ادامه داد : ما دستور جلب مقدم مراغه ای را صادر کرده ایم و پاسداران حق دارند هر جا او را دیدند جلب کنند . (۴)

مجلس ترحیم پاسداری که چند روز پیش در منزل آیت الله شریعتمداری به شهادت رسید در یکی از مساجد تبریز برگزار شد و در این مجلس صدها هزار تن از گروههای مختلف مردم تبریز شرکت داشتند بار دیگر نسبت به رهبری امام اعلام وفاداری شد . آیت الله مدنی نماینده امام در تبریز نیز گفت : طرفداران انقلاب اسلامی مردمند که اکثریت قاطع جمعیت را تشکیل می دهند.

آیت الله بهشتی : پناه دادن به شاه سابق همانند پناه دادن به هیتلر است

آیت الله بهشتی در مصاحبه با خبرنگاران آلمان غربی گفت : اگر کشوری بعد از جنگ دوم جهانی هیتلر را پناه می داد موضع کشور شما و نیز سایر دول غربی چه بود ؟ وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت :ما به حضور سیاسی آمریکا در کشورمان خاتمه داده ایم و به امید خدا به قدرت اقتصادی آمریکا نیز در ایران خاتمه خواهیم داد . (۵)

رفراندوم در ۷شهر دیگر برگزار می شود

حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی گفت : در صورت تامین امنیت همه پرسی قانون اساسی در ۷ شهری که رفراندوم در آنها متوقف شده بود برگزار میشود . سرپرست وزارت کشور ادامه داد : قانون اساسی به اندازه کافی رای آورده و تصویب شده است ولی در حال حاضر آخرین رقم قطعی همان حدود ۱۶میلیون رای است .

وی گفت : هنوز نتایج آرای تعدادی از روستاها که در مناطق صعب العبور قرار دارند به ستاد برگزاری همه پرسی قانون اساسی در وزارت کشور نرسیده است زیرا به علت ریزش برف در این مناطق هلیکوپترها نیز موفق به فرود در اینگونه روستاها نشده اند .

آندرویانگ نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل : اگر شاه سابق ایران می دانست که بعد از فرار جایی برای پناه گرفتن نخواهد یافت حاضر بود میلیونها نفر را بکشد ولی چون به اندازه کافی پول دزدیده بود و فکر میکرد میتواند در امن و امان زندگی کند از کشور گریخت.

هاشمی رفسنجانی اضافه کرد : ساکنان بعضی از شهرها مانند ایرانشهر در زمینه متوقف شدن همه پرسی قانون اساسی در این شهر ها به ما اعتراض دارند و می گویند صندوقی بیاورید و آرای ما را جمع کنید . (۶)

واردات خودرو به کشور همچنان ممنوع خواهد بود

رضا صدر وزیر بازرگانی امروز گفت : در مقررات صادرات و واردات سال آینده از صنایع داخلی کماکان حمایت خواهد شد و بهمین منظور در سال ۱۳۵۹محدودیت ورود کالاهای مشابه ساخت داخل ادامه می یابد  و ورود اتومبیل های سواری همچنان ممنوع خواهد شد . (۷)

یانگ : شاه اگر می دانست به این روز می افتد میلیونها نفر را می کشت

آندرویانگ نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل گفت : اگر شاه سابق ایران می دانست که بعد از فرار جایی برای پناه گرفتن نخواهد یافت حاضر بود میلیونها نفر را بکشد ولی چون به اندازه کافی پول دزدیده بود و فکر میکرد میتواند در امن و امان زندگی کند از کشور گریخت.

یانگ گفت میل دارم شاهد آن باشم که شاه به آفریقای جنوبی برود زیرا آنها یکدیگر را درک می کنند . وی ادامه داد : آمریکا در حمایت از شاه سابق دچار اشتباه شد ولی این اشتباه دیگری خواهد بود که اجازه بدهد او در آمریکا بماند . (۸)

پی نوشت :

۱- صحیفه امام ، جلد ۱۱، صفحه ۱۹۵

۲- اطلاعات ، ۱۹آذر۱۳۵۸، صفحه ۲

۳- کیهان ، ۱۸آذر۱۳۵۸، صفحه ۲

۴- اطلاعات ، ۱۸آذر۱۳۵۸، صفحه ۳

۵- اطلاعات ، ۱۸آذر۱۳۵۸، صفحه ۸

۶- اطلاعات ، ۱۸آذر۱۳۵۸، صفحه ۱

۷- اطلاعات ، ۱۸آذر۱۳۵۸، صفحه ۲

۸- اطلاعات ، ۱۸آذر۱۳۵۸، صفحه ۱۲

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=50607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر