2

وزیر دفاع جدید آمریکا در سفری غیرمنتظره وارد “کابل “، پایتخت افغانستان شد.

  • کد خبر : 5108
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری “ای.بی.سی.نیوز “، “لئون پانتا “، وزیر دفاع جدید آمریکا که هفته گذشته دوره تصدی خود در پنتاگون را آغاز کرده است، در سفری غیرمنتظره وارد “کابل “، پایتخت افغانستان شد. انتظار می‌رود که پانتا در این سفر با ۱۰۰ هزار نظامی آمریکایی که در حال حاضر در […]

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری “ای.بی.سی.نیوز “، “لئون پانتا “، وزیر دفاع جدید آمریکا که هفته گذشته دوره تصدی خود در پنتاگون را آغاز کرده است، در سفری غیرمنتظره وارد “کابل “، پایتخت افغانستان شد.

انتظار می‌رود که پانتا در این سفر با ۱۰۰ هزار نظامی آمریکایی که در حال حاضر در افغانستان به سر می‌برند و همچنین با فرماندهان عالیرتبه و “حامد کرزی “، رئیس‌جمهوری افغانستان دیدار داشته باشد.

پانتا به خبرنگاران گفت که یکی از مهمترین اهداف سفر او به افغانستان، دیدار با نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور است.

وزیر دفاع جدید آمریکا اعلام کرد: یکی از مواردی که باید آن را انجام دهم، امضای نامه‌ تسلیت به خانواده نظامیان آمریکایی است. این کار باعث می‌شود که من بیشتر متوجه مسئولیت بزرگی باشم که ما برای حفاظت از این نظامیان و حمایت از خانواده‌های آنها داریم.

پانتا همچنین گفت: شکست القاعده یکی از اهداف مهم باقی خواهد ماند و من بر این باورم که آمریکا به لحاظ استراتژیک در حال شکست القاعده است و امیدوارم که بتوانیم روی انجام این کار متمرکز شویم.

پانتا با اشاره به سمت قبلی خود به عنوان رئیس سازمان جاسوسی آمریکا اعلام کرد: من فکر می‌کنم که ما توانایی القاعده را برای انجام حملاتی مانند حمله ۱۱ سپتامبر تضعیف کرده‌ایم و آنها در حال فرار هستند.

وزیردفاع آمریکا ادامه داد: اکنون زمان آن است که آنچه با “اسامه بن‌لادن “، رهبر شبکه تروریستی القاعده کردیم را پیگیری کنیم و نهایت فشار را به القاعده وارد کنیم زیرا من باور دارم که اگر چنین روشی را ادامه دهیم، حقیقتا می‌توانیم القاعده را به عنوان تهدیدی برای این کشور فلج کنیم.

پانتا که تا پیش از این به عنوان رئیس سیا چهار بار به افغانستان سفر کرده بود، تائید کرد: مشکلاتی در روابط آمریکا و افغانستان وجود دارد اما تیم جدید ما در افغانستان از این مشکلات آگاهی دارند و امیدوارم که این امر بتواند آغاز شکل‌گیری روابط بهتری باشد که ما چندین سال گذشته داشتیم.

وزیر دفاع جدید آمریکا در پایان افزود: انتقال موفقیت‌آمیز کنترل افغانستان به دست دولت این کشور یکی از موضوعات کلیدی است که ما باید روی آن متمرکز شویم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5108

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر