6

با موافقت رئیس جمهور ،شرکت ملی صنایع پتروشیمی در وزارتخانه جدید صنعت و تجارت ادغام می شود

  • کد خبر : 5131
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۶

در حالیکه معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بالاگرفتن بحث ادغام این شرکت با وزارت صنعت،معدن و تجارت بر اجرایی نشدن این طرح تاکید دارد اما معاون وزیربازرگانی از موافقت رئیس جمهور برای پیوستن شرکت ملی صنایع پتروشیمی در وزارتخانه جدید خبرمی دهد. براساس اظهارات این عضو کارگروه ادغام وزارت بازرگانی و صنایع و […]

در حالیکه معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بالاگرفتن بحث ادغام این شرکت با وزارت صنعت،معدن و تجارت بر اجرایی نشدن این طرح تاکید دارد اما معاون وزیربازرگانی از موافقت رئیس جمهور برای پیوستن شرکت ملی صنایع پتروشیمی در وزارتخانه جدید خبرمی دهد.
براساس اظهارات این عضو کارگروه ادغام وزارت بازرگانی و صنایع و معادن، در لایحه وظایف و اختیارات وزارتخانه صنعت،معدن و تجارت بحث پیوستن شرکت ملی صنایع پتروشیمی به این وزارتخانه جدید با موافقت شخص رئیس جمهور صورت گرفته است.
به گفته او، این لایحه قراراست تا شش ماه دیگر به مجلس ارائه شود.ضمن آنکه این احتمال هم وجود دارد که تا پیش ازآن با تصویب شورای عالی اداری این شرکت به این وزارتخانه بپوندد.
معاون وزیر بازرگانی تاکید دارد: یکی از اهداف ادغام وزارت صنایع وبازرگانی یکپارچه شدن سیاست های صنعتی و تجاری بوده و لازمه این مهم این است که سیاست گذاری در حوزه صنعت به صورت یکپارچه انجام بگیرد.
به گفته این عضو کارگروه ادغام وزارت بازرگانی و صنایع و معادن، اغلب نمایندگان مجلس نیز از پیوستن شرکت ملی صنایع پتروشیمی به این وزارتخانه جدید حمایت کرده اند و به زودی نیز این امر محقق خواهدشد.
دودانگه معتقد است: فعالیت در حوزه پایین دستی نفت مربوط به بخش صنعت کشور می شود و باید سیاست گذاری ها در این بخش به صورت یکپارچه صورت بگیرد
این در حالی است که مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در واکنش به ادغام این شرکت در وزارتخانه صنعت،معدن و تجارت تاکید دارد: جداسازی این صنعت از صنایع نفت و گاز به هیچ وجه به صلاح نظام اقتصادی کشور نیست.
عبدالحسین بیات درباره احتمال الحاق صنعت پتروشیمی به وزارت صنعت، معدن و تجارت با اظهار بی اطلاعی از این تغییرات جدید ساختاری، گفت: پس از تصویب قانون جدید نفت و گاز در مجلس و تائید نهایی شورای نگهبان، قرار شده است وزارت نفت در قالب ۴ شرکت نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و صنایع پتروشیمی به فعالیت‌های خود ادامه دهد.
مدیر عامل شرکت ملی صنعت پتروشیمی ، با تاکید بر اینکه براساس آخرین اظهار نظر رسمی، شورای نگهبان فعالیت وزارت نفت در قالب این ۴ شرکت مادرتخصصی را تائید کرده است، تصریح کرد:‌ حتی در سطح کلان مدیریت وزارت نفت هم با این تغییرات ساختاری مخالفت شده است و از الحاق پتروشیمی به وزارت بازرگانی و صنایع اطلاعی ندارد.معاون وزیر نفت با اعلام اینکه با توجه به اینکه صنعت پتروشیمی یکی از صنایع پایین‌دستی صنایع نفت و گاز کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: جداسازی این صنعت از صنایع نفت و گاز به هیچ وجه به صلاح نظام اقتصادی کشور نیست و در بلندمدت منجر به مشکلات و چالش‌هایی در این صنعت اشتغال آفرین خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر