1

تحریم‌های اقتصادی علیه کشور ما خصومتی است که جهان غرب با ما دارد

  • کد خبر : 53041
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌ها هم فرصت است و هم تهدید، اگر ما کوتاه آمده و تسلیم شویم شکست می‌خوریم ولی اگر در برابر آن بایستیم آنها ناامید می‌شوند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌های اقتصادی علیه کشور ما خصومتی است که جهان غرب با ما دارد زیرا نمی‌تواند با منطق و اندیشه اسلامی مبارزه کند و تحریم‌های اقتصادی یک اهرم برای مبارزه با اندیشه ما است.

حسن غفوری‌فرد نماینده سابق مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با تاکید بر چالش‌ها و فرصت‌ها در دانشگاه تربیت مدرس، گفت: سال ۹۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام شد و به طور کلی دهه چهارم انقلاب نیز دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده که از ابتدای این دهه که ۴ سال می‌گذرد مقام معظم رهبری نامگذاری‌های هر سال را با تاکید بر مسائل اقتصادی انجام دادند، بنابراین باید مسائل اقتصادی در تمام عرصه‌های کشور مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال ۹۰ محور تمام مسائل کشور را بحث‌های اقتصادی مطرح کردند زیرا اقتصاد بر عوامل اجتماعی _ علمی و سیاسی نیز تاثیر می‌گذارد.

غفوری فرد اظهار داشت: بروز مشکلات در اقتصاد کشور سبب کاهش تولید ملی و مقالات علمی می‌شود و بدین ترتیب تولیدات خارجی با فرهنگ کشورهای خارج وارد کشور ما می‌شوند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت است زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای پیشرفت در تمام زمینه‌ها فراهم شده و سند چشم‌انداز تصویب و ابلاغ شد که دیدگاه‌ها و آرمان‌های کشور را برای سال ۱۴۰۴ مشخص کرد.

وی عنوان کرد: همچنین سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که ابلاغ شد کانالهای جدیدی را برای پیشرفت اقتصاد کشور مطرح کرد. بنابراین در دهه چهارم انقلاب شاهد ثبات بیشتری در عرصه‌های مختلف هستیم و در حال حاضر نیز به توسعه نسبی در زمینه‌های صنعت، تجارت، بهداشت و درمان، اینترنت، مخابرات و غیره رسیده‌ایم و حتی به اندازه ۲ -۳ نسل، مدیران جوان مومن تربیت کرده‌ایم.

غفوری‌فرد در ادامه گفت: در حال حاضر کشور به پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی مجهز است و در بحث توسعه دانشگاه‌ها نیز در حال حاضر در هیچ رشته‌ای نیاز به اعزام دانشجو به خارج از کشور نداریم و کشور ما از نظر علمی رتبه شانزدهم دنیا را دارد.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در مسیر پیشرفت کشور افزود: البته با وجود فراهم کردن زیرساخت‌ها، چالش‌هایی نیز در کشور وجود دارد که به گفته مقام معظم رهبری بالاترین اصلاحات در کشور مبارزه با فقر و تبعیض و فساد است.

وی ادامه داد: مردم به اندازه‌ای که از تبعیض ناراحت می‌شوند از فقر دلخور نمی‌شوند بنابراین نباید در جامعه تبعیض وجود داشته باشد.

غفوری‌فرد افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام الهی است و در مقابل این نظام همه اقشار جامعه با هم برابر هستند و اگر حتی یک مورد تبعیض نیز دیده شود سبب دلسردی مردم به خصوص نسل جوان می‌شود. معیار نظام ما امیرالمومنین(ع) است و مقتدا و آرمان اصلی مردم ما نیز حکومت امیرالمومنین(ع) است.

وی تصریح کرد: تحریم‌های اقتصادی علیه کشور ما نیز خصومتی است که جهان غرب با ما دارد زیرا نمی‌تواند با منطق و اندیشه اسلامی مبارزه کند و تحریم‌های اقتصادی یک اهرم برای مبارزه با اندیشه ما است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=53041

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر