2

ابلاغ دستورالعمل جدید «دورکاری» ازسوی وزارت کشور

  • کد خبر : 5423
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۶

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار تهران از خروج سه هزار کارمند از پایتخت از زمان ابلاغ این طرح و فعالیت سه هزار کارمند در طرح دورکاری خبرداد. افق – ایسنا:نصرالله ابراهیمی با اشاره به نتایج اجرای طرح دورکاری گفت: حدود ۶۸ دستگاه و ارگان اجرایی استان تهران مشمول طرح دورکاری هستند که از […]

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار تهران از خروج سه هزار کارمند از پایتخت از زمان ابلاغ این طرح و فعالیت سه هزار کارمند در طرح دورکاری خبرداد.

افق – ایسنا:نصرالله ابراهیمی با اشاره به نتایج اجرای طرح دورکاری گفت: حدود ۶۸ دستگاه و ارگان اجرایی استان تهران مشمول طرح دورکاری هستند که از این تعداد ۳۶ دستگاه تاکنون در خصوص اجرای طرح دورکاری اقدام کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳ هزار نفر به صورت دورکاری فعالیت دارند و یک هزار نیز مراحل اجرایی را طی می‌کنند تا دورکاری آنها قطعی شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار تهران تصریح کرد: دستورالعمل جدیدی از سوی وزارت کشور مبنی بر طرح دورکاری و تشکیل کارگروه دورکاری در استانداری ابلاغ شده است و در آن وظایفی را تعریف کرده‌اند و در آن انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دستگاه مربوطه و کارمند دورکار مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی کارگروه ساماندهی فضاها و ساختمانهای اداری دستگاههای اجرایی مکلفند فضای مشترکی را به همراه تجهیزات و امکانات لازم برای کارکنان طرح دورکاری در ادارات اختصاص دهند.

ابراهیمی بیان کرد: شرایطی که برای کارمندان دورکاری تنظیم و تهیه شده همانند شرایط کارمندان عادی است و در این دستورالعمل‌ها تسهیلاتی برای کارمندان دورکار در نظر گرفته شده از جمله افزایش ۵ درصدی حقوق و مزایای این کارکنان نسبت به کارکنان مشابه و مستقر در دستگاه‌هاست که بر اساس قانون مدیریت است و پیش‌بینی شده فضا و امکاناتی که در منزل استفاده می‌کنند همچون هزینه اینترنت،تلفن، گاز در فصل رفاهی در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح خروج کارمندان نیز گفت: طرح انتقال کارمندان از کلان شهرها به شهرستانها یک طرح اختیاری است و تنها با درخواست و تقاضای کارمندان و با توجه به شرح وظایف دورکاری انجام می شود.

معاون استاندار با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰هزار نفر از کارکنان تقاضای خروج خود را از پایتخت اعلام کرده‌اند و از این تعداد حدود پنج هزار مشمول طرح انتقال شده‌اند که از این تعداد سه هزار نفر منتقل شده و درخواست یک هزار نفر در حال انجام است و از این مشمولین یک هزار نفر نیز در مراحل ابتدایی انتقال قرار دارند که باید تقاضای خود را برای قطع شدن پیگیری کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: هیچ نوع محدودیتی برای انتقال از مکان شهرها به شهرستانها وجود ندارد و منوط به درخواست کارمندان است و تسهیلاتی که در چارچوب آیین‌نامه‌های ابلاغی ریاست جمهوری درج شده کلیه استانها به عنوان استان مقصد مکلف به پرداخت این تسهیلات و خدمات به کارمندان انتقالی هستند.

وی تصریح کرد: در مواردی کارمندان تقاضای انتقال دارند اما دستگاه مربوطه محدودیت ایجاد می‌کنند که ریاست جمهوری مصوبه‌ای دارد و چنانچه کارمندی تقاضای انتقال داشته باشد و دستگاه ممانعت کند از طریق بخشنامه ریاست جمهوری راسا نسبت به انتقال آنها اقدام می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار در خاتمه خاطرنشان با بیان اینکه ثبت‌نام تقاضاهای جدید خروج از پایتخت را اعلام خواهیم کرد گفت: چنانچه تمامی ۵ هزار نفری که تا کنون مشمول انتقال از پایتخت شده‌اند تا پایان سال ۹۰ از تهران خارج شوند ۱۰۰ درصد تقاضای خروج کارمندان محقق خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر