1

مجوز تمام دانشگاه‌های غیر‌دولتی غیر استاندارد لغو می شود

  • کد خبر : 5440
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۷

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه‌ها متناسب با نیازهای روز اظهار داشت: آموزش عالی متولی این نیست که رشته‌هایی متناسب با روز ارائه دهد بلکه باید فرصتی برای همه فراهم کند تا بتوانند تحصیلات عالیه داشته باشند. وی تصریح کرد: آموزش عالی متولی ایجاد رشته‌های متناسب با نیازهای […]

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه‌ها متناسب با نیازهای روز اظهار داشت: آموزش عالی متولی این نیست که رشته‌هایی متناسب با روز ارائه دهد بلکه باید فرصتی برای همه فراهم کند تا بتوانند تحصیلات عالیه داشته باشند. وی تصریح کرد: آموزش عالی متولی ایجاد رشته‌های متناسب با نیازهای روز نیست بلکه باید برای ایجاد فرصت برابر آموزشی تلاش کند.

افق :وزیر علوم در ادامه درباره ایجاد تنوع در رشته‌های دانشگاهی گفت: برای تنوع در رشته‌های تحصیلی می‌توان میان رشته‌هایی ایجاد کرد که مطابق با نیاز روز باشد و اقدامات مربوط به این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و گسترش انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: وزارت علوم در این حوزه فعالیت می‌کند و سعی ما بر این است تا با کیفیت مطلوبی در جهت تحقق این هدف گام برداریم.

دانشجو درباره اینکه برخی‌ها معتقدند در بعضی از رشته‌ها تجمع دانشجویان بسیار زیاد است و باید تعداد دانشجو را کاهش داد، اظهار داشت: این امر امکان‌پذیر نیست زیرا به طور مثال اگر بازار کار نیاز به ۱۰۰ نفر مهندس مکانیک داشت، آیا ما باید فقط ۱۰۰ دانشجوی این رشته را جذب کنیم، پس تکلیف مابقی متقاضیان چه خواهد شد؟ ما قائل به این هستیم که هر کسی قصد ادامه تحصیل دارد، باید شرایط را برای ادامه تحصیل او فراهم کنیم و نمی‌توانیم سقفی برای تعداد دانشجویان در هر رشته تعیین و علاقه‌مندان را بلاتکلیف رها کنیم.

وی که با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ‌گفت‌وگو می‌کرد، با همچنین در پاسخ به سؤالی درباره میزان نظارت بر عملکرد و امکانات آموزشی دانشگاه‌های غیر‌دولتی گفت: همانطور که بر روی دانشگاه‌های دولتی نظارت صورت می‌گیرد، دانشگاه‌های غیر‌دولتی هم از این قاعده مستثنی نیستند؛ زمانی که مجوز ایجاد رشته‌ای به این دانشگاه‌ها داده می‌شود، نظارت دقیقی هم بر روی نحوه تدریس، تجهیزات و امکانات آموزشی آنها صورت می‌گیرد و اگر مطابق با استانداردها نباشد، مجوز آنها لغو می‌شود زیرا در دو سال نخست فعالیت دانشگاه‌های غیر‌دولتی مجوز آنها به صورت موقت است.

وزیر علوم تصریح کرد: در دانشگاه‌های غیر‌دولتی اگر به این جمع‌بندی برسیم که احیانا استانداردها و شاخص‌های لازم را در تخصیص امکانات آموزشی مناسب به دانشجویان رعایت نکرده‌اند، چند بار تذکر داده می‌شود و در صورت موثر واقع نشدن، آن رشته مورد نظر در این‌گونه دانشگاه‌ها حذف خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر