2

پارک علم و فناوری استان قم افتتاح شد

  • کد خبر : 31835
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸

ریشه تمام مسایل در کشورها، علوم انسانی است و برای تحول در علوم، ابتدا باید علوم انسانی متحول شد.

به گزارش ایرنا،هدف از راه اندازی این پارک که در زمینی به مساحت۳۰ هکتار ساخته شده است، ارتقای سطح علمی و فناوری استان قم با توسعه موسسات خصوصی و خودگردان دانش بنیان، هدایت و حمایت فناوری مولد در جهت پایه ریزی اقتصاد دانش محور، ترغیب واحدهای تحقیق و توسعه صنایع به سرمایه گذاری در تولید و تجاری سازی دانش، اعلام شده است.

ایجاد نقش موثر در پیوند ثروت آفرین دانش و صنعت و بازار، رفع نواقص صنایع داخلی و بهبود تولید با تزریق فناوری های جدید و استفاده کارآمد از نیروهای متخصص بومی و دانش آموخته در مسیر نیاز بازار و صنعت از دیگر اهداف این پارک ذکر شده است.

امور اجرایی این طرح علمی در مهرماه سال گذشته آغاز شد و با همکاری استانداری قم و مشارکت مؤسسه های فناوری امروز سه شنبه ۱۲ واحد از ۷۵ واحد پیش بینی شده ان به مرحله بهره برداری رسید.

زمینه های کاری پارک علم و فناوری استان قم شامل ۲۴ عنوان است که در چهار گروه کلی شامل ‘بهداشت، محیط زیست و کشاورزی در همزیستی با کویر’، ‘صنعت شیمیایی و مواد’، ‘فنآوری نوین’ و ‘فنآوری نرم، علوم انسانی و صنایع فرهنگی، هنر و صنایع دستی’ دسته بندی شده است.

کارآفرینان در حوزه اشتغال دانش بنیان، دانشگاه ها و مراکز تحقیقات حرفه ای، موسسات فرهنگی و موسسات فناوری نوپا و سرمایه گذاران در حوزه تولیدات صنعتی و محصولات دانش بنیان مخاطبان پارک علم و فناوری هستند.

جذب و حمایت از راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان و صاحبان ایده در حوزه علوم انسانی، کاربردی کردن و بومی سازی یافته های علوم انسانی به منظور بالندگی جامعه اسلامی ـ ایرانی، کمک به پیشرفت علوم انسانی با رویکرد اسلامی و پاسخگویی به نیازهای جامعه و جهان اسلام در علوم انسانی از اهداف

‘مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی’ عنوان شده است.

کمک به تبیین اهمیت، کارکرد و نقش علوم انسانی و ارتقای جایگاه علوم انسانی در توسعه همه جانبه ایران اسلامی و کمک به بازاندیشی و بازخوانی میراث فکری و علمی ایران و جهان اسلام در حوزه علوم انسانی از دیگر اهداف این مرکز است.

در مراسم افتتاحیه این طرح علمی وزیر علوم و فناوری بر ضرورت بومی سازی و اسلامی سازی علوم انسانی و دانشگاه ها تاکید کرد.

‘کامران دانشجو’ با بیان اینکه اگر دانشگاه متحول شود جامعه نیز متحول خواهد شد، تاکید کرد: ریشه تمام مسایل در کشورها، علوم انسانی است و برای تحول در علوم، ابتدا باید علوم انسانی متحول شد.

وی تاکید کرد: در مسیر اسلام سازی دانشگاه ها و متون آن، نگاه ویژه ای به شهر مقدس قم و علمای آن داریم و در این مسیر نباید احساس تنهایی کنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=31835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر