2

برچیدن بساط فتنه از مهم‌ترین عبرت‌های حماسه بزرگ نهم دی بود

  • کد خبر : 54780
  • ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در همایش حماسه بصیرت امت در صحن امامزاده عبدالله بافق اظهار کرد: قیام مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی که پاسخ کوبنده‌ای به فتنه‌گران بود، از عبرت‌های تلخ و شیرینی برخوردار است.

افق(ofoghnews.ir) یک عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان گفت: بصیرت‌افزایی و برچیدن بساط فتنه از مهم‌ترین عبرت‌های شیرین حماسه بزرگ نهم دی بود.

وی با بیان اینکه “هنجارشکنان حضور ۴۰ میلیونی و کم‌سابقه مردم در انتخابات را که می‌توانست باب جدیدی در عرصه سیاست خارجی باز کند، مخدوش کردند”، افزود: ساختارشکنی این گروه فریب خورده در روز عاشورای حسینی، هتک حرمت به آرمان‌های عظیم قیام عاشورا بود. نهم دی‌ماه بزرگ و ماندگار است، گرچه فتنه‌گران در روزهای قبل از آن حوادث تلخ و ناگواری برای مردم رقم زدند، اما حرکت خودجوش مردم در نهم دی، کام ایران را شیرین و گوارا کرد.

امام جمعه موقت تهران، حضور گسترده مردم در صحنه، ولایت‌پذیری ملت، ارج نهادن به آرمان‌های بلند نظام و انقلاب، بصیرت‌افزایی و برچیدن بساط فتنه را از مهم‌ترین عبرت‌های نهم دی برشمرد و تصریح کرد: در صدر اسلام فتنه‌گران با دسیسه خود و فریب مردم سه جنگ را در زمان حضرت علی (ع) به راه انداختند. فتنه‌گران و عوام‌فریبان دوران حکومت حضرت علی (ع) ناکثین و قاسطین و خوارج نهروان بودند.

خاتمی بر لزوم اصل پایبندی مردم به ولایت فقیه تاکید کرد و یادآور شد: مردم به اندازه‌ای که به ولایت ابراز عشق کردند از سران فتنه تبری جستند. این انقلاب شجره تنومندی است که ریشه در عمق جان و وجود مردم دارد. دشمنان نظام هم که با دسیسه قصد براندازی دارند به خوبی می‌دانند که امروز جمهوری اسلامی در اوج افتخار و سربلندی قرار دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر